אליפות ישראל של איגוד השחמט – בקריית עקרון


31/10/2021 18:51

הבוקר (א') נפתחה אליפות ישראל של איגוד השחמט הישראלי.

האליפות בה משתתפים מבכירי עולם השחמט הישראלים, אלופי ישראל ואירופה בעבר ובהווה מתקיימת לראשונה זה שנים רבות ולראשונה בקריית עקרון. ראש המועצה בירך, סיפר על ההיסטוריה של קריית עקרון לאורחים והזמין את ילדי היישוב להגיע ולצפות בתחרות.

לאחר שנים בהן לא התקיימה אליפות ישראל לשחמט של איגוד השחמט לבוגרים, הוחלט להחזיר את המסורת ולהשיק את האליפות בשבוע של תחרויות בקריית עקרון. בכירי איגוד השחמט הישראלי הגיעו הבוקר (א') לפתיחת האליפות לבוגרים שתתקיים במשך כשבוע.

יו"ר האיגוד, צביקה ברקאי ומנכ"ל האיגוד, גיל ברוחובסקי, פתחו חגיגית את האליפות בעשר בבוקר במעמד ראש המועצה, מר' חובב צברי, שנשא דברים ובירך את הנוכחים ולאחר מכן סיפר להם על ההיסטוריה הייחודית של היישוב.

בין המשתתפים באליפות השנה, אלוף אירופה הטרי לסניורים, נתן בירנבוים, רב האמן אביגדור ביחובסקי וכן שחקני נבחרת הסניורים אשר באליפות אירופה קבוצתית. מדובר באליפות של השח הרגיל והקלאסי ולא המהיר כפי שמקובל כיום בעולם.

המועצה הרימה את הכפפה וסייעה לאיגוד לקיים את האירוע תוך אירוח לבבי של המשתתפים.

"אני מזמין את ילדי קריית עקרון להגיע ולהתרשם מהמשחק המרתק, קריית עקרון תומכת ביוזמות ספורטיביות ומאמינה בקידום הספורט בכל הגילאים", אמר ראש המועצה.

האליפות תתקיים כשבוע, כאשר ביום ראשון, 7/11, צפוי להיות מוכרז האלוף הישראלי.