נשמרים בחורף – מונעים את השריפה הבאה


20/01/2022 10:47

בעקבות שריפה שגבתה קורבן בנפש במקבץ הדיור של עמידר ברחוב הרצל, החליטה המועצה לצאת בהנחיה לפנות את תנורי החימום המסוכנים מבתי הדיירים ולחלק להם בשיתוף האגף לשירותים חברתיים תנורי חימום תקינים ובטוחים.

היום (יום חמישי) לפנות בוקר פרצה שריפה במקבץ הדיור של עמידר ברחוב הרצל ביישוב. השריפה פרצה ככל הנראה עקב קצר והתלקחות בצמוד לתנור חימום מסוכן. במהלך השריפה הופעלו מתזי המים במבנה והדירות הסמוכות הוצפו במים.

שעה לאחר האסון התכנסו ראש המועצה, חובב צברי, מנכ"ל המועצה, ניסן גז, עובדות סוציאליות ומנהלי המחלקות להערכת מצב באזור לסיוע למשפחתו של הדייר שנספה, סיוע לדיירים והשכנים באזור בהתאוששות נפשית מהאירוע וכן טיפול בדירות שנפגעו עקב הצפה שנוצרה ממתזי המים שפעלו כדי לכבות את השריפה.

החלטה חשובה שהתקבלה על ידי ראש המועצה ומנכ"ל המועצה לאחר האירוע היא לפנות את תנורי החימום המסוכנים מכל הדירות במתחם והאגף לשירותים חברתיים יחלק לכל הדיירים תנורי חימום בטוחים יותר וכן יסייע בארגון מחדש וסידור הדירות הנוספות שנפגעו.

יש לציין כי המתחם נמצא באחריות עמידר ומתוחזק על ידם.

ראש המועצה, חובב צברי: "הלב כואב ודואב על מותו של תושב, ניצול שואה ששרד כה הרבה אך לא הצליח לשרוד את האסון הזה. חשוב לציין שסכנת השריפה וההתלקחות נמצאים בכל בית ובית ברחבי היישוב, אני מבקש מהתושבים – אנא הישמרו במהלך החורף, השתמשו במוצרים בטוחים לחימום, הקפידו על מוצרי חשמל תקינים ושימו דגש נוסף על בטיחות – בואו נמנע ביחד את האסון הבא!"

בחורף הקרוב נזהרים ונשמרים – מונעים שריפה בבית!

סדין חימום עלול להיות מסוכן ולגרום לשריפה, בחורף בחרו להתחמם בבטחה באמצעות מזגן או רדיאטור

תנורי ספירלה גורמים לשריפות ולפגיעה בחיי אדם ורכוש, אנו ממליצים להשתמש באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים, הרחיקו את תנורי בחימום משמיכות, משטיחים, מווילונות או מכל חומר דליק, זכרו! גם ללא מגע קרינת החום עלולה לגרום לשריפה.

התקינו גלאי עשן והצילו חיים! גלאי עשן מציל חיים ומאפשר את זיהוי השריפה בתחילתה, גלאי עשן מתריע בזמן אמת על שריפה ומאפשר הימלטות מאזור הסכנה, גלאי עשן בחנויות "עשה זאת בעצמך" העלות נמוכה וההתקנה פשוטה

כבאות והצלה לישראל – חייגו 102 ללוחמי האש