דואגים לתחבורה הציבורית


12/06/2022 23:00

ראש המועצה המקומית קריית עקרון, חובב צברי במכתב לשרת התחבורה: "אני חש שמזה שנים רבות היחס שזוכים תושבי קריית עקרון מצד משרדך וחברת אגד הינו מזלזל!"

לאחר שבאגד הודיעו באופן חד צדדי על שינוי מתווה קו 26 המגיע מקריית עקרון לרחובות, יצא ראש המועצה, חובב צברי, למאבק אל מול החברה ומול משרד התחבורה: "קריית עקרון ותלמידיה נפגעים פעמיים, פעם אחת שעדיין אין בית ספר על יסודי ובעל כורחם של התלמידים נאלצים לנדוד ליישובים סמוכים ובנוסף משרד התחבורה ואגד מבצעים שיקולים כלכליים אשר פוגעים ביכולת של התושבים לנוע"

לפני כשבוע הודיעה חברת אגד בפתאומיות על שינוי מתווה קו 26 היוצא מקריית עקרון לרחובות ועובר דרך התחנה המרכזית של רחובות. במתווה החדש לטענת החברה, חוסכים הנהגים 12 דקות, עם הימנעותם מכניסה לאזור התחנה המרכזית. שינוי זה פוגע בתושבים הוותיקים ביישוב אשר משתמשים לא פעם בקו והן בתלמידי קריית עקרון הלומדים ברחובות.

בישיבת חירום שנערכה עם נציגי אגד וראש המועצה חובב צברי ומנכ"ל המועצה ניסן גז, הודתה החברה כי החליטה על השינוי באופן חד צדדי וזאת ללא ליידע את המועצה בשינוי על מנת שזו תוכל להיערך מראש. ראש המועצה, חובב צברי, הבטיח לעשות כל דבר על מנת לתת מענה לתושבי היישוב בנושא זה ולאחר שיח עם נציגים שונים במשרד התחבורה הוציא מכתב מלשכתו בנושא:

לכבוד, חברת הכנסת מרב מיכאלי, שרת התחבורה

הנדון: תחבורה ציבורית בקריית עקרון

שלום רב,

קריית עקרון הינה רשות לגיטימית במדינת ישראל, שמונה כ- 11,488 תושבים ברמה סוציו אקונומי 5 , אשר מידת השימוש שלהם בתחבורה הציבורית גבוה.

ממש בימים אלה מתרחב היישוב ואני מאמין שחשוב לנו כמנהיגות מקומית לסייע בפתרון משבר הדיור הארצי שבא לידי ביטוי בבניית של 4400 יחידות דיור חדשות ועוד כ- 1200 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית. הנני פונה אליך לאחר שמיציתי את כלל הבדיקות והפניות בנושא תחבורה ציבורית בקריית עקרון. אני חש שמזה שנים רבות היחס שזוכים תושבי קריית עקרון מצד משרדך וחברת אגד הינו מזלזל ואשר רואים בנו תושבים סוג ב'.

תחושות אלה נובעות מכמה סיבות:

  1. הסעות לעיר רחובות בשעות הבוקר לתלמידים – תלמידי קריית עקרון לומדים בעיר רחובות, ולכן התלמידים נוסעים מידי בוקר וחוזרים מידי צהרים בתחבורה ציבורית לעיר לצערי חלו שינויים מצד משרדך ומצד חברת אגד שלה סיבות כלכליות אשר הובילו למספר אוטובוסים וזמנים (תדירות) בשעות הבוקר של קווים אשר יסייעו לתושבי היישוב בכלל והתלמידים בפרט להגיע למחוז חפצם.
    קריית עקרון ותלמידיה נפגעים פעמיים, פעם אחת שעדיין אין בית ספר על יסודי ובעל כורחם של התלמידים נאלצים לנדוד ליישובים סמוכים ובנוסף משרד התחבורה ואגד מבצעים שיקולים כלכליים אשר פוגעים ביכולת של התושבים לנוע.
  2. הפסקת קו לתחנה מרכזית רחובות מקריית עקרון וחזרה – באופן חד צדדי שונה הקו היחיד אשר מחבר את היישוב קריית עקרון לתחנה המרכזית הרצינית והיחידה באזור (תחנה מרכזית רחובות) ונכון להיום אין אף קו שמגיע מקריית עקרון לתחנה מרכזית רחובות. תושבי היישוב נאלצים להחליף 3-2 אוטובוסים כדי להגיע לתחנה מרכזית שנמצאת במרחק אווירי של כ- 1000 מטר בלבד.

קיימתי מספר שיחות עם נציג משרדך ונציגי אגד אשר לצערי הרב אינם מסייעים לפתור בעיות אלה.

אשמח להתערבותך האישית בנושא!

בברכה,
חובב צברי ראש המועצה המקומית קריית עקרון

בהמשך למכתב זה תתקיים בסוף חודש יוני פגישה בין ראש המועצה לשרת התחבורה וכן נבדקים בימים אלה חלופות אשר יתנו פתרון לתושבים.

ראש המועצה, חובב צברי: "אנו בוחנים מספר חלופות אפשריות אשר יתנו מענה לשינוי מתווה הקו, לא ייתכן שתושבי קריית עקרון יקבלו זלזול שכזה מחברת תחבורה הפועלת בתחומה. המועצה שמה לה למטרה להנגיש את התחבורה ברחבי היישוב בשלל אמצעים כך בין היתר חנכנו השנה את מיזם הרכבים השיתופיים במועצה ועודדנו שימוש באופניים, נדאג גם לתחבורה נאותה שתתן מענה ראוי!"