דוח לתושב 2022


29/12/2022 07:00

חינוך תרבות וספורט בונים קהילה!

דבר ראש המועצה

תושבים יקרים,

שנת 2022 מגיעה לסיומה, ואיזו שנה מיוחדת ועמוסה זו הייתה!

עם סיום תקופת הקורונה ולאחר שנתיים בהן כולנו חווינו אתגרים רבים ומציאות מורכבת, בהן הרבה תכניות המתינו במגירה – השנה חזרנו לשגרה המבורכת.

בתחילת השנה התבשרנו על סיפוח 477 דונם למועצה, בשורה משמעותית וחשובה לכולנו, על שטח זה תבנה שכונה חדשה המותאמת לאזורנו, לקהילתיות שלנו ובעיקר תיתן מענה לבני המקום, ילדינו המעוניינים להתגורר ביישוב הנהדר שלנו בסמוך להוריהם. 35% מכלל הדירות בפרויקט ישמרו לבני המקום ו 80% מכלל הדירות יהיו במחיר הנחה.

במהלך הקיץ שופצו כל מוסדות החינוך והמרחב הציבורי ומוסדות הציבור עברו התאמה והנגשה. רחבת המועצה בה מתקיימים אירועים לאורך השנה עברה חידוש וכך גם כל הגינות הציבוריות. עם סיום שנת השמיטה יצאה לדרך גם תכנית הגינון לטיפוח היישוב. המועצה שלנו הפכה לשם דבר באזור כולו בנושא חינוך, תרבות וספורט. רק לפני חודש התבשרנו על פרס החינוך במחוז.

גם בתרבות הפנאי השקענו השנה: סיימנו את החידוש של המגרשים בחבצלת, ביצענו התאמות במגרשים האחרים ביישוב וכן המשכנו להשקיע כל מרצנו בחינוך ילדי היישוב המקסימים שלנו ממעון ועד אחרי הצבא, תכניות כמו תכנית החלל ב'אוהל מאיר', חוג התיאטרון ב'בן צבי', זכו להערכה ארצית ובינלאומית.

השנה עלינו ל 81% זכאות בין כלל ילדי היישוב (ללא תיכון פל"ך), עלייה משמעותית משנת 2014 בה עמדנו רק על 65% , הרבה יותר מהממוצע הארצי. בזכות צוותי החינוך המצוינים שלנו, עובדי המועצה הנהדרים שלנו ומנהלי המועצה והמתנ"ס שאוהבים את עבודתם ורואים בה שליחות של ממש.

התיכון הראשון ביישוב נמצא בשלבי תכנון מתקדמים ויהווה בשורה של ממש לא רק לקריית עקרון אלא לאזור כולו. גם את השירות לתושב שידרגנו השנה, עם פתיחת מוקד 106 החדש שהחל לפעול בספטמבר, כבר נותן מענה לתושבים. כולי תקווה כי תפיקו מדוח את זה המירב. גאה להיות בן קריית עקרון! וגאה בכל התושבים והתושבות הנהדרים שלנו.

ביחד ובשיתוף פעולה נמשיך להשקיע ביישובנו.

בברכה, שלכם
חובב צברי
ראש המועצה