האירועים הצפויים בחודש הקרוב


13/04/2023 14:38

במסגרת יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות

"ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת מי בנה ומי נטע? כולנו ביחד!"

תושבי קריית עקרון היקרים,

מדינתנו חוגגת 75 שנות תקומה ועצמאות! זהו ציון דרך משמעותי בהיסטוריה של כל מדינה ובטח בהיסטוריה של העם שלנו שהתפלל 2000 שנה לחזור לארצו ולהקים בה את הבית לעם היהודי.

השנה יותר מתמיד יום העצמאות צריך לחבר בין כולנו למרות חילוקי הדעות, השוני והפערים יש לנו הרבה יותר מהמאחד. ההיסטוריה של העם שלנו, המלחמות שלחמנו למען הארץ הזו, אסור לנו בשום פנים ואופן לקחת את כל אלה כמובן מאליו – כוחנו באחדותנו.

רגע לפני חגיגות יום העצמאות נציין את יום הזיכרון לשואה והגבורה, אנדרטה ניצחית לזכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו בידי הצורר הנאצי רק בגלל יהדותם. סיפור השואה הוא הסיפור של כולנו – גם של אלה שהגיעו מארצות בהם הנאצים לא הצליחו להוציא לפועל את תכנית ההרג והרצח. זה הסיפור של כולנו כי עם אחד אנחנו, התקבצנו כאן על פיסת האדמה הזו, תחת אותה כיפת שמיים כפי שאבות אבותינו חיו יחדיו זה לצד זה, עכשיו תורתו.

גם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אותו אנו מציינים רגע לפני חגיגות העצמאות, הוא נר ניצחי לבנים ולבנות שנפלו, על הארץ הזו. אלה שבזכותם אנו יכולים לחיות באי של שפיות במזרח התיכון. אלה ששמו את המדינה לפני הכל. מלח הארץ שהיו, נגעו בנו, נלחמו למעננו ונהרגו. כמידי שנה המעבר בין זיכרון לעצמאות קשה ומורכב. כך יהיה גם השנה.

למרות האיומים והמשברים הרבים מבחוץ ומבפנים נבנתה כאן מדינה מצליחה ומשגשגת. כוחו ועוצמתו של העם היהודי ומדינת ישראל, בנינו ובנותינו, כל דור ותרומתו לעצמאות ישראל המדינה היחידה לעם היהודי.

בימים אלה לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הכוח לשמור על האחדות בעם, מי ייתן ומדינת ישראל תמשיך להיות חזקה תמיד!

עם ישראל חי, חי וקיים וימשיך להתקיים לעולם ועד!

אני מזמין אתכם להיחשף לאירועים הצפויים בחודש הקרוב במסגרת יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות – להגיע ולקחת חלק.

בקריאה לאחדות בעם היקר שלנו בעיקר בעת הזו.

שלכם,
חובב צברי
ראש המועצה המקומית קריית עקרון