הגינה בסביונים נקראה על שמו של הרב עובדיה הלוי זצ"ל


05/04/2022 18:28

באירוע חגיגי שהתקיים אתמול (שני), נחנכה גינת הרב עובדיה זצ"ל, בסביונים. האירוע החגיגי התקיים במעמד ראש המועצה, חובב צברי, משפחתו המורחבת של הרב ורבנים רבים.

לאחר שעברה אישור בוועדת השמות במועצה, נחנכה הגינה בסביונים תחת שמה המחודש ע"ש הרב עובדיה הלוי ז"ל, זאת להנצחת מורשתו של הרב שהיה רבה של קריית עקרון בשנת 1950 וסייע וליווה משפחות רבות ביישוב בתחילת דרכן בארץ ישראל.

הרב עובדיה לוי נולד במחוז ברט בצפון, משחר ילדותו למד תורה והיה בקיא בכתובים. הוסמך לרבנות על ידי הרבנים הגדולים של תימן והיה פעיל בעליות מתימן עם קום המדינה. לאורך כל שנות שירותו העניק הרב שירותי דת, סייע רבות להקמה של מקוואות טהרה, ובתי תפילה והוביל את המאבק להקמת בית העלמין ביישוב. לאורך השנים חיתן לא מעט מאיתנו, עמדה לו הזכות ללוות זוגות רבים תחת חופתם.

במהלך הטקס המכובד נשאו דברים ראש המועצה, רב היישוב דוד יוסף, ובני משפחתו של הרב עובדיה לוי ז"ל. ראש המועצה, חובב צברי, בירך: "הרב היה איש של שלום וחסד. היום אנו מעניקים לזכרו מעט הוקרה בחזרה. לאורך השנים הרבות בשירות התושבים, תרם הרב ליישובנו ולכולנו וזו דרכנו הצנועה להוקיר את עשייתו ותרומתו לקריית עקרון" ראש המועצה שיבח את המשפחה על היוזמה להנצחתו של הרב וקרא לתושבים להגיע וללמוד על מורשתו.