הגן ההוליסטי הראשון בישראל


14/03/2022 17:21

הגן ההוליסטי הראשון בישראל ייפתח בקריית עקרון. הגן יטפל בתחום הרגשי של כל ילדי הגנים ביישוב ויהווה פיילוט ראשון מסוגו.

בפגישת היכרות והצגת תכניות עבודה שהתקיימה השבוע ביישוב הוחלט להאיץ את פתיחתו של הפיילוט הראשון בישראל לגן הוליסטי בקרב הגנים הנמצאים תחת הרשות.

תכנית הלימודים בחינוך ההוליסטי מבקשת ליצור התנסויות בהן הילדים יכולים לפגוש תופעות פנימיות וחיצוניות כדי ללמוד את הפוטנציאל אשר קיים אצלם ולהביאו לידי מימוש. המטרה הבסיסית של חינוך בגישה זו הוא טיפוח הילדים בעזרת גילוי הפוטנציאל שלהם כלומדים וכבני אדם.

החינוך ההוליסטי דוגל בנתינת מקום למלאכת היד, התנועה, הריקוד והטבע. חקר הסביבה בדרך של התבוננות סובייקטיבית ובלתי אמצעית: "חינוך איננו בבחינת הכנה לחיים, אלא החיים עצמם".

בפגישה בה השתתפו, ראש המועצה, חובב צברי, מחזיק תיק החינוך, משה לוי, מנהלת אגף החינוך, אביבה וגנר, מנהלת גני הילדים ביישוב, מור דגן וכן הנציגים מטעם משרד החינוך אשר מובילים את התכנית ביישוב, אורלי ארליכמן וענת ירו, מפקחות ויזם החינוך, רותם לוי – נחשפה תכנית העבודה להקמתו של הגן.

ראש המועצה, חובב צברי, הסביר את חשיבות פתיחת הגן ביישוב: "קריית עקרון חרטה על דגלה את תחום החינוך. חינוך למצויינות אישית, ערכים והצטיינות. יש ערך רב להרחבת ארגז הכלים של ילדינו לא רק ללמידה המסורתית אלא ללמידת הסביבה, פיתוח החושים, התבוננות וחיבור לאני הפנימי. אני מאמין בתכנית ויודע כי תתרום רבות לילדינו!"

הגן צפוי להיפתח בראשון לספטמבר 2022 ובמסגרת התכנית החינוכית ייתן מענה לכל גני היישוב, כך ייצא שבסבב יומי כל גן יבקר בו אחת לשבועיים. במבנה שנבחר לצורך הקמתו של הגן 2 מתחמים לתנועה ויצירה, מטבח וחצר גדולה אשר נותנת מענה לצרכי התכנית.

בימים אלה יצא המבנה לתכנון אדריכלי ועיצוב והעבודה עליו תחל מיד לאחר החגים.