היערכות לתרחיש עלטה – כל הפרטים


27/02/2024 04:53

היערכות להפסקת חשמל ממושכת

היערכות להפסקת חשמל ממושכת

תושבים יקרים,

במצב חירום ייתכנו הפסקות חשמל, שיכולות להימשך אפילו מספר ימים. היערכות נכונה מקלה על ההתמודדות ואף מצילה חיים. איך מתכוננים? בעזרת ראשי התיבות מנתק"ת – מזון, נוזלים, תאורה, קבלת התרעה ותקשורת.

במצב חירום אנחנו עלולים לחוות הפסקות חשמל ממושכות. היערכות נכונה והכרת ההנחיות, משפרת בצורה משמעותית את ההתמודדות ואף יכולה להציל חיים.

נוכל לזכור את הכללים להיערכות באמצעות העיקרון של הפסקת חשמל מנתק"ת – מזון, נוזלים, תאורה, קבלת התרעה ותקשורת, בהתאם לפירוט הבא:

מזון

המקררים לא יעבדו וכתוצאה מכך המזון הביתי עלול להתקלקל. כיצד להיערך? יש להכין מזון שאינו דורש קירור ושימורים.

נוזלים

ייתכנו שיבושים באספקת המים עקב השבתת המשאבות החשמליות שמובילות אותם לבתים, בדגש על בניינים רבי קומות. כיצד להיערך? יש להכין מים.

תאורת חירום

תופסק הפעילות של כל אמצעי התאורה. כיצד להיערך? יש להכין אמצעי תאורה או פנס הפועלים על סוללות.

קבלת התרע

צפויים שיבושים בקבלת מידע, הנחיות מצילות חיים והתרעות מאמצעי ההתרעה של פיקוד העורף. כיצד להיערך? יש לוודא שיש ברשותכם אמצעי התרעה נוספים, כמו יישומון פיקוד העורף בטלפון הנייד, פורטל החירום הלאומי במחשב הנייד ורדיו הפועל על סוללות.

תקשורת

במהלך הפסקת חשמל ממושכת, הטלוויזיה לא תפעל, רשת האינטרנט לא תעבוד, ולא ניתן להטעין את הטלפון הנייד. בנוסף, צפויים שיבושים והשבתה של רשת הסלולר. כיצד להיערך? יש לוודא שהטלפונים הסלולריים טעונים ולהצטייד במטענים ניידים.

בנוסף

מומלץ להצטייד מראש בפריטים נוספים החיוניים לכם בהתאם למאפייני המשפחה, כמו מזון לתינוקות, ציוד ייחודי לאנשים עם מוגבלות וכדומה.

התנהלות בזמן הפסקת חשמל – קבלת התרעות וחיסכון במשאבים

במהלך הפסקת חשמל ממושכת, חשוב להתנהל בצורה מושכלת ולחסוך במשאבים, באופן הבא:

  • וודאו שיש לכם את האמצעים לקבל התרעה ומידע – בזמן הפסקת חשמל יש לוודא כי ניתן לקבל את ההתרעות באמצעות יישומון פיקוד העורף. לכן מומלץ לעשות שימוש במכשיר סלולרי אחד בכל בית ולכבות את היתר כדי לחסוך בחיי הסוללות. אם אספקת החשמל תתחדש באזורכם – חשוב לנצל זמן זה על מנת להטעין את הטלפונים הניידים, פנסים וסלולות נטענות.
  • בנוסף, תיתכן נפילה של התקשורת הסלולרית ובשל כך לא יהיה ניתן לקבל התרעה ומידע דרך הטלפון הנייד. במקרה כזה, פיקוד העורף יפעל כדי לספק התרעה ומידע דרך רשת ב' בתדר 95.5 FM ושאר תחנות הרדיו של תאגיד השידור, גלי צה"ל בתדרים 96.6FM, 102.3FM, ו-104FM, וכן בצפון (מחיפה) בתדר 1287 AM, ובמרכז ובדרום (מבאר שבע עד חיפה) בתדר 945 AM, גלגל"צ ותחנות הרדיו האזוריות.
  • נהלו את צריכת המזון בצורה מושכלת – המעיטו בפתיחת דלתות המקרר, כדי שהמזון לא יתקלקל. בנוסף, צרכו קודם כל מזון עם חיי מדף קצרים כמו מזון שדורש קירור ושעלול להתקלקל, ורק לאחר מכן מזון שניתן לצרוך לזמן ממושך כמו מזון יבש ושימורים.
  • נהלו את צריכת המים בצורה מושכלת – ייתכנו שיבושים באספקת המים. לכן שמרו מים בבקבוקים או בכלים מותאמים, השתמשו בהם קודם כל לשתייה, ונהלו את צריכת המים באופן מושכל.
  • אל תשמשו במעלית – אין להשתמש במעלית עד לחידוש אספקת החשמל הסדירה, מכיוון שצפויים שיבושים בפעילות המעליות והן עלולות להפסיק לפעול בפתאומיות.
  • הסתייעו בסובבים אתכם ודאגו לקרובים – בדקו מה שלומם של השכנים, וכיצד תוכלו להסתייע בהם, או לסייע להם להיערך ולהתמודד עם המצב. כך למשל, אם אין יכולת לקבל התרעות, שהו ביחד במקום שבו תוכלו להאזין להתרעות ברדיו ביחד, חלקו אחד עם השני מוצרי מזון ומים, וכדומה.

הורידו את יישומון פיקוד העורף למעקב וקבלת מידע נוסף.

המוקד זמין לכם 24/7 בטלפון 106 או במספר 08-6300757 הזמין גם לשליחת הודעות וואטסאפ.

מידע נוסף ניתן לקבל באתר המועצה: https://kiryat-ekron.muni.il/

בפייסבוק: המועצה המקומית קריית עקרון

בקבוצת הוואטסאפ היישובי (להצטרפות פנו למוקד 106)

ביחד בשגרה ובחירום