הכירו את סג"ם אביב מקריית עקרון


14/11/2022 17:37

"מערך ההגנה האווירית פועל בזירה מתעצמת, שמרגע לרגע החשיבות למוכנות בה הולכת וגוברת"- הכירו את סג"ם אביב מקריית עקרון, מסיים קורס הקצינים מספר 167 של מערך ההגנה האווירית!

אתמול (א), 13 בנובמבר, 2022 הסתיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית. בטקס שנערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומפקד מערך ההגנה האווירית תת-אלוף גלעד בירן, נחשפו דרגות הקצונה של 23 צוערי וצוערות מערך ההגנה האווירית. במסגרת השלמת הקצונה בת 15 השבועות הוכשרו הצוערים והצוערות במגמות לפי 4 מערכות הנשק במערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום ולאחריה ישתלבו כקציני מערך ההגנה האווירית. במהלך ההשלמה הם למדו והתמחו בתהליך היירוט והתנסו בפריסת סוללות המערך בתרחישים שונים.

לבוגרי הקורס הוענקו דרגת סגן וסגן-משנה וסיכת ה"עטלף" הייחודית לקציני מערך ההגנה האווירית. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל למול איומי ירי שונים ועל מנת להמשיך את תפקוד צה"ל בשגרה ובחירום. אנשי מערך ההגנה האווירית ימשיכו במילוי תפקידם ובשמירה והגנה על שמי המדינה בכל עת שהיא.

אחד מהמסיימים הוא סג"ם אביב בן ה-20, מקריית עקרון. בתיכון הרחיב אביב את מגמות הכימיה וההיסטוריה, ומתחביביו לשחק כדורגל, לצאת לבלות עם חברים ומוזיקה. לאחר שעות בית הספר היה חונך את השכבות הנמכות ועזר להן בלימודי המתמטיקה והאנגלית.

סג"ם אביב התגייס באוגוסט 2020 ולאחר הטירונות שובץ כלוחם בסוללה ה' בגדוד 137 המפעיל את פלטפורמת כיפת ברזל, מערכת טילים ישראלית המיירטת טילים ורקטות קרקע-קרקע לטווח קצר ובינוני.

דודו של סג"ם אביב, רב"ט שאול סגל ז"ל, קיבל את אות הפעילות המבצעית על תפקידו במלחמת יום כיפור בה נפל בקרב על כיבוש החרמון שנחשב לאחד הקשים במלחמה. בכל שנה הולך יחד עם משפחתו אל הר הרצל, גם במהלך שירותו תמיד היה יוצא לפקוד את קברו של דודו. סג"ם אביב מספר: "הציבור מתחיל להבין שמערך ההגנה האווירית פועל בזירה מתעצמת, מתפתחת ומשמעותית שמרגע לרגע החשיבות למוכנות בה הולכת וגוברת.“

סג"ם אביב מספר על הבחירה לצאת לקורס קצינים: "מסלול מאתגר ומשמעותי. אתה נותן 100% מעצמך. להיות לוחם הגנה אווירית זה להגן על הבית בלי לעבור קו, אבל עדיין בצורה הכי משמעותית שיש. לוקח זמן להבין את זה אבל זה אחד המקומות הכי משמעותיים בצה"ל. אנחנו פה בשביל שאזרחי המדינה יוכלו לישון בשקט. כקצין במערך אתה משפיע על האנשים ששומרים על ביטחון המדינה ומלמד אותם כיצד לבצע את תפקידם החשוב בצורה הכי טובה שאפשר".

גאים בך אביב! בהצלחה בתפקיד החדש!