המועצה תרגלה תרחישי חירום בעת מגן וחץ


16/05/2023 13:23

המועצה המקומית קריית עקרון מתרגלת לאורך השנה עפ"י הנחיות הפקע"ר תרגילי היערכות לחירום אולם שמה דגש מיוחד לתחום ולכן דואגת לטפח את הקשר השוטף עם המתנדבים ורק השנה נערכו ערבי מתנדבים שונים למתנדבי היישוב בחירום.

גם מנהלי המועצה ומנהלי מכלולי החירום השונים ערוכים לכל תרחיש, כך עם פתיחת מבצע "מגן וחץ" עוד בטרם הפציע הבוקר המועצה פתחה את כל המקלטים ביישוב, המקלטים יש לציין מחוברים כולם לחשמל ועברו שיפוץ מקיף, ניקיון והתאמה עפ"י דרישות ההתגוננות של פיקוד העורף ותקינותם אף אושרה ע"י הפיקוד.

במהלך ימי המבצע וזאת למרות שלא נשמעה אף אזעקה ביישוב נערכו בין 2-3 הערכות מצב מידי יום בהובלת ראש המועצה, חובב צברי ומנכ"ל המועצה ניסן גז. דוברות המועצה יצאה פעמיים ביום בהודעות עדכון וריענון הנחיות ההתגוננות בשפה העברית, הרוסית והאמהרית. גם אתר המועצה עודכן מידי יום בהתפתחויות והמוקד העירוני הרחיב פעילותו ל-24 שעות זאת בעזרת שילוב המתנדבים ממכלול מידע לציבור המתנדבים במהלך השנה.

יום לפני סיום המבצע הוחלט במועצה, למרות הנחיות הפקע"ר להחמיר את ההנחיות ביישוב ולא נפתחו הלימודים, זאת עקב נפילת הטיל ברחובות ועקב היעדרויות רבות של ילדים לאורך המבצע מבתי הספר והגנים. המועצה ניסתה למנוע אירוע בו יגיעו הורים לפנות ילדים באמצע היום במידה ותהיה אזעקה ברחבי היישוב.

עם תום המבצע נערכה ישיבת סיכום לפעילות במהלך השבוע ממנה עלה כי מערך ההתנדבות ביישוב תורם משמעותית לחוסן הקהילתי וכי התושבים יודעים לעקוב ולהיות בקשר עם המועצה בעתות חירום וכן להישמע להנחיות.