הסלמה במרכז ודרום הארץ


16/05/2021 13:58

  1. היקף ועוצמת הירי במערכה הנוכחית שונה ממה שחווינו בעבר ועל כן הגנה על עצמנו הכרחית להצלת חיינו ואף משפיעה על תוצאות המערכה. בנוסף, במערכה זו אנו חווים איומים חדשים שטרם נחשפנו אליהם. צה"ל ופיקוד העורף ערוך לכל איום. האזרח מתבקש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהתעדכן בערוצים הרשמיים.
  2. אזרחי מדינת ישראל מוכיחים את חוזקם וחוסנם. בזכות הישמעות להנחיות, מתחילת המערכה ועד כה, ניצלו חייהם של אזרחים רבים.
  3. הנחיות פיקוד העורף מאזנות בין הצלת חיים לשגרת חיים ומבוססות על הערכות מצב המתקיימות באופן שוטף. השקט בין מטח למטח עלול לתעתע. גם אם אין ירי למשך זמן, הסכנה עדיין קיימת ואל לנו להקל ראש. אנו נמצאים במערכה שהאזרחים הם חלק בלתי נפרד ממנה.
  4. חשוב להזכיר שישנה מגבלת התקהלות של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה (תחת תקרת בטון) בכל היישובים בהם ניתנו הנחיות. מומלץ להימנע מיציאה שלא לצורך לשטח פתוח ובכל מקרה להקפיד על הגבלות ההתקהלות.
  5. אזרחים רבים מתכננים לצאת מביתם בחג השבועות, זו העת לבחון מחדש את התוכניות לחג, להימנע מהתקהלויות ולהפחית את השהייה בשטח פתוח למינימום הנדרש.
  6. מערכת ההתרעה של פיקוד העורף הינה ממוקדת ומתריעה לכל יישוב בנפרד (עשר ערים פוצלו גם למספר אזורי התרעה) רק באזורים בהם נשקפת סכנה לאוכלוסייה. על כן, ייתכן ויישמעו אזעקות או יירוטים מיישובים סמוכים ללא שנשמעה אזעקה באזורכם.
  7. תדירות ועוצמת הירי מחייבות המתנה של 10 דקות במרחב המוגן כדי למנוע פגיעה ממטחים של רקטות ומשברי יירוט, אשר עשויים ליפול אל הקרקע דקות ארוכות לאחר ההתרעה ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.
  8. לכל אחד קיים מרחב מוגן בכל מקום בו הוא נמצא – כל אזרח נדרש לפעול על פי "הכי מוגן שיש" תוך התחשבות במיקומו (שטח פתוח/מבנה), במיגון הקיים, בזמן הכניסה למרחב המוגן וביכולתו להגיע בפרק זמן זה למרחב המוגן. בחירת מרחב מוגן בהתאם להנחיות תגן עליכם ותקטין משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים.
  9. הכירו את זמן הכניסה למרחב המוגן שלכם, תכננו את דרך ההגעה למרחב המוגן ופנו אותה ממכשולים וחפצים. בימים האחרונים נוכחנו לראות מספר מקרים מצערים בהם אנשים נפצעו ואף קיפחו את חייהם כתוצאה מפציעה בדרך אל המרחב המוגן. אל המרחב המוגן יש להגיע במהירות, אך בזהירות.
  10. חשוב שכל אזרח הנמצא מחוץ לביתו יבחן בכל עת היכן המרחב המוגן הקרוב ביותר, אליו הוא יכול להגיע בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותו. אם אנחנו נמצאים בשטח פתוח, ללא מבנה קרוב, יש לשכב על הקרקע ולהגן עם הידיים על הראש, ריצה בשטח פתוח מסכנת את חיינו.
  11. תושבי בניינים משותפים, נא השאירו את דלת הכניסה לבניין פתוחה לטובת הציבור השוהה בחוץ. כניסה למבנה בעת קבלת התרעה עשויה להציל חיים רבים.
  12. במידה ויש התרעה בעת נסיעה ברכב, חשוב להקפיד לצאת מהרכב, ההישארות ברכב מסכנת את חייכם. במידה ואין מבנה סמוך אליו ניתן להיכנס, יש להתרחק מהרכב אל מעבר לשולי הכביש ולשכב על הקרקע.
  13. אין להתקהל באזור אירוע, וחשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הקרקע. בכל מקרה של זיהוי נפל חשוד או כל חפץ לא מוכר אחר על הקרקע – מתרחקים מיד, מרחיקים אנשים מהמקום ומדווחים למשטרת ישראל בטלפון 100.
  14. בימים האחרונים מופצים סרטונים ברשתות החברתיות אשר אינם מטעם פיקוד העורף. סרטונים אלו מסוכנים מאחר והם מספקים מידע לא מאומת ועלולים לסכן חיים. יש להישמע אך ורק להנחיות הרשמיות אשר מגיעות מפיקוד העורף בערוצים הרשמיים שלו: מסבירי פיקוד העורף בערוצי התקשורת, פורטל החירום הלאומי בכתובת oref.org.il, אפליקציית פיקוד העורף, במוקד הטלפוני שמספרו 104, באמצעות הודעת טקסט או וואטסאפ לטלפון 052-9104104, ובעמודים הרשמיים של פיקוד העורף בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטלגרם.