זוכרים את הבנים והבנות של קריית עקרון


04/05/2022 19:23

המועצה ציינה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במגוון טקסים מכובדים ובשיאם עצרת הזיכרון אליה הגיעו מאות מתושבי היישוב לכבד ולהוקיר את זכרם של 28 בני העיר שנפלו במערכות ישראל.

העצרת התקיימה במעמד שר המשפטים והמשרד לביטחון פנים לשעבר ח"כ אמיר אוחנה וראש המועצה, חובב צברי שאיחל לימים שקטים: "זה הסיפור שלנו בארץ הקודש הזו, וכולנו מייחלים ליום בו לא נצטרך לחיות על חרבנו, לא נצטרך לקבור עוד בנות ובנים"

קריית עקרון ציינה את יום הזיכרון השנה בשני טקסים מכובדים, הטקס הראשון והפותח של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התקיים בבית יד לבנים היושב במרכז לאזרח הוותיק, אליו הגיעו נציגי המשפחות והדליקו נר זיכרון לזכר בן משפחתם שנפל. את הטקס הובילה תיקי גמליאל, נציגת המשפחות השכולות.

לאחר מכן המשיכו המשפחות ביחד עם ראש המועצה, חובב צברי, חברי המועצה, מנכ"ל המועצה, ניסן גז ועובדי המועצה לעצרת הכללית ביישוב אשר התקיימה כמידי שנה בסמוך לאנדרטה. בשדרה המובילה לאנדרטת הזיכרון, ברחבת המועצה, הוקמו מעמדים מיוחדים אשר סיפרו את סיפורים של החללים, תושבי היישוב.

מאות תושבים הגיעו לכבד ולהוקיר את זכרם של החללים ולאחר הצפירה להקת צעירי קריית עקרון שרה שיר פתיחה לאירוע אחריו נשאו דברים מכובדים רבים ביניהם רב היישוב, יוסף בן דוד, ח"כ אמיר אוחנה וראש המועצה, חובב צברי אשר שיתף מתחושותיו ביום זה: "השכול נמצא בכולנו, בכל רגע, בכל שנייה, במהלך חיינו במדינת ישראל. ולצד הכאב הגדול והעצום הזה, ולצד ההשלמה כי נצטרך לחיות כך, תמיד לצד כל אלה קיימת המדינה, והחיים ממשיכים, ובחיים האלה יש מנגינה, יש צלילים וצבעים, ולעיתים הצבעים קודרים ולעיתים הם בוהקים. זה הסיפור שלנו בארץ הקודש הזו, וכולנו מייחלים ליום בו לא נצטרך לחיות על חרבנו, לא נצטרך לקבור עוד בנות ובנים, יום בו לא תהיה עוד דפיקה על הדלת עם ההודעה המרה מכל…"

בסיום העצרת התקיים ערב שירי לוחמים בהשתתפותם של אמנים מקומיים.

בבוקר יום הזיכרון עלה ראש המועצה לכבד את זיכרון החללים בבית העלמין ברחובות ובתי הספר ביישוב ערכו טקסים בשיתוף ילדי היישוב ועובדי המועצה עמדו במהלך היום באנדרטת הזיכרון לכיבוד זכרם של החללים.

המועצה נערכת במקביל לאירועי הזיכרון למעבר לחגיגות יום העצמאות, שגם השנה יהיה מורכב ולא פשוט.