חוברת רישום לשנת תשפ"א למוסדות החינוך


19/01/2020 16:55

סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר… מעבר מהגן לבית הספר

במעבר ממסגרת הגן למסגרת ביה"ס מתרחש תהליך של שינוי עבור הילד מבחינה פיזית, קוגניטיבית, רגשית, התנהגותית וחברתית.

בתחום הפיזי – בגן קיימת אווירה ביתית וקטנה – כגון מוקד הבית, המטבח, ספריה, חצר קטנה וכד'. לעומת זאת, ביה"ס הינו מבנה גדול יותר, בעל שטחים רחבים ורבים (חדרי לימוד, חדר מורים, חדר מנהל, מעבדות, וכד'), לכן נדרשת מהילד התמצאות במרחב.

בתחום הקוגניטיבי – בגן הילד נמצא בתהליך של למידה חוויתית, כאשר ישנה התייחסות מרבית לתהליך העבודה ולא לתוצרים ברמה ההישגית וההשוואתית. לעומת זאת, במסגרת ביה"ס ישנה התייחסות להוראה והקניית מיומנויות למידה בתחום הקריאה, הכתיבה והחשבון, והילד נדרש להישגים ותוצרים בתחומים אלו.

בתחום הרגשי – הגן הינו כמעין חממה – מסגרת אינטימית ומשפחתית. הילד תלוי במבוגר המשמעותי אשר מעודד אותו לעצמאות ופתרון בעיות. לעומת זאת, בביה"ס הילד פוגש מספר רחב יותר של דמויות, אשר לא כולן מוכרות לילד. הילד נדרש ליותר עצמאות, פתרון בעיות ויכולת להסתייע גם במבוגרים הלא מוכרים לו.

בתחום החברתי – בגן הילד נמנה עם הבוגרים, כאשר הוא לפעמים לוקח אחריות על הילדים הצעירים ממנו. עם המעבר, הילד הופך מהיותו בוגר לצעיר ביותר במסגרת הבית ספרית, ונמצא בחברה רב גילאית, הדורשת ממנו התמודדות וקריאת מפה חברתית ברמה שונה. הילד צריך למצוא מחדש את מקומו מבחינת השייכות לכיתה ולביה"ס.

טרם פתיחת שנת הלימודים:

דברו עם ילדכם על המעבר הצפוי ועודדו אותו להביע את רגשותיו וחששותיו. העבירו לילד את המסר כי אתם מאמינים בו וביכולותיו ואשרו לו שאתם כאן בכדי לרכך את המעבר ולעזור לו להיקלט במסגרת החדשה. הקריאו לילדכם סיפורים ושירים בנושא המעבר מהגן לבית הספר ועבדו איתם על הנושא. במידה והילד אוהב לצייר, אפשר לעודד אותו לצייר ציור המביע את תחושותיו לקראת המעבר, ולשוחח עימו על כך. שתפו את הילד בהכנות לקראת הכניסה לבית הספר וזאת כדי לחזק עבורו את תחושת השליטה על השינוי. במהלך החופש הגדול, נסו להפגיש את ילדכם עם ילדים שעולים איתו לכיתה א', ובכך הרחיבו את מעגל הילדים המוכרים עבורו בכיתה.

חשוב לזכור כי תחושותיכם עוברות אל ילדכם, גם אם באופן לא מודע. על כן, הקפידו לשדר לו אמון ובטחון בו, ביכולות שלו, בעצמכם ובמערכת הבית ספרית, בכדי שיוכל להרגיש בטוח ולהתמודד עם השינוי בקלות.

ביטוח תלמידים ותשלומי הורים לתוכניות העשרה בגני הילדים

תשלום חד פעמי שיקבע במהלך חופשת הקיץ וישולם ע"י ההורים ויכלול:

  • תוכנית קרן קר"ב – שתי תוכניות ההעשרה בכל גן.
  • ריתמוסיקה – תוכנית מוסיקלית בליווי אביזרים.
  • סל תרבות – 3-4 הצגות בתחומי ספרות, מחול וכד'.
  • ביטוח תאונות אישיות.

אופן התשלום

בכרטיס אשראי במחלקת הגבייה, או בשיקים דחויים במחלקת הגבייה, או בהוראת קבע (ניתן להוריד מאתר האינטרנט). הנכם מתבקשים להוריד את טופס הסכמה לתוכניות העשרה וביטוח ולהגישו חתום למזכירות אגף החינוך עד 30.3.20  או לשלוח אותו בדואר לכתובת: מועצה מקומית, אגף החינוך, רחוב הרצל 44 או בפקסים: 08-9357333, 08-9351262

חיסונים מוקדמים

לפני שילדכם מגיע לגן, דאגו שיהיה מוגן! ילד שקיבל את כל החיסונים לפי תכנית החיסונים המומלצת בישראל, מוגן יותר בפני מחלות ילדות. החיסונים בישראל אינם חיסוני חובה אבל הרשמה לגן הוא מועד מצוין לבדיקה אם ילדכם קיבל את כל החיסונים המומלצים. גשו לטיפת חלב לבדיקת מצב החיסונים והשלימו את החסר.

אל תשכחו להביא אתכם את פנקס החיסונים לטיפת חלב.