מאבק הרשויות המקומיות על קרן הארנונה


15/05/2023 17:10

ראש המועצה, חובב צברי, בנוגע למאבק הרשויות המקומיות על קרן הארנונה:

תושבי קריית עקרון היקרים וכל בית ישראל בארץ .

קריית עקרון שלנו ב 10 השנים האחרונות בתנופה בכל התחומים. התקציב השוטף של המועצה ב 10 השנים הוכפל, והשנה חצינו לראשונה את 100 המיליון שקלים. 10 שנים שתקציב המועצה מאוזן. כל זאת בזכות ניהול יעיל של הוצאות המועצה, הגדלת ההכנסות וגבייה יעילה בארנונה לעסקים. רמת השירותים שהמועצה נותנת לתושב עלתה משמעותית זאת מכיוון שאנו מפתחים את אזורי התעסוקה ויודעים לגבות את כספי הארנונה מהעסקים.

לצערי משרד האוצר החליט להעניש אותנו בקריית עקרון, ורוצה לקחת לנו את כספי הארנונה שאנו מקבלים מהעסקים ובמקום להשקיע אותם חזרה בכם התושבים הם יפנו ליישובים אחרים. כראש רשות ותיק, ראיתי גזרות, הנני למוד מאבקים מול משרדי ממשלה אך כאן נחצה קו אדום. אני לא אתן שיפגעו בנו תושבי קריית עקרון, 10 שנים אני פועל כדי שנהיה עצמאיים, פועל לשנות את תדמיתנו כיישוב נכשל ונתמך והצלחנו. קריית עקרון מוגדרת רשות יציבה ואנו כפסע מרשות איתנה.

חוק קרן הארנונה בעצם לוקחת מהתושבים כספים שאמורים לשמש לחינוך, לרווחה, לתרבות, למבני ציבור ועוד, ופוגעים ביכולת של הרשויות לספק שירותים איכותיים לתושבים. רק בשנה האחרונה המדינה הכניסה לקופה 60 מיליארד שקלים ממכירת קרקעות, ואנו ראשי הרשויות אומרים למה לא להשתמש בכסף הזה על מנת לפתור את משבר הדיור במקום לפגוע בנו הרשויות המקומיות.

זו הסיבה שהצטרפתי לשביתה הכללית של הרשויות המקומיות, אני דואג לילות כימים ליישוב הנפלא שלנו, מי כמוכם יודע שהחינוך הוא בראש סדר העדיפות שלי, וההשקעה בחינוך בתקופת כהונתי הוכפלה ועומדת היום על 31 מיליון שהוא כשליש מתקציב המועצה כולה.

אנחנו תושבי קריית עקרון לא מסכנים, לא נזקקים ולא מוכן שנחזור לימים שבהם התחננו למשרדי הממשלה על מנת לקבל שירות בסיסי.

תושבים יקרים שלי, ההחלטה לצאת לשביתה אינה קלה, אך אני רואה את הפגיעה העצומה שתקציב המדינה יגרום לכל אחד ואחת מאיתנו.

על מנת לנצח במאבקנו אנו חייבים להיות סבלניים ונחושים.

המאבק הוא של כלל התושבים שלנו.

שלכם

חובב צברי ראש מועצת קריית עקרון