מונעים את "חוק קרן הארנונה" בכל מחיר!


16/05/2023 13:45

המועצה המקומית קריית עקרון הצטרפה למאבק הארצי של המרכז לשלטון מקומי בחוק קרן הארנונה במסגרת חוק ההסדרים של הממשלה.

החוק, שמטרתו לנהל קופה כללית אליה יפרישו רשויות איתנות כלכלית המקבלות ארנונה מהעסקים שבתחומן, קובע כי כספים אלה מהקופה יתחלקו בין הרשויות שיתנו העדפה לבניית מבני מגורים על חשבון מבני מסחר ועסקים.

חשוב לציין, הרשויות המקומיות ובהן גם קריית עקרון, "מרוויחות" מארנונה רק כשמדובר בארנונה עסקים, מכספים אלה מטפחות הרשויות ומשקיעות בחינוך, בתשתיות ובעצם מתנהלות כלכלית. קריית עקרון אשר בתחומה נמצאים מרכזי קניות ומסחר מהמובילים בארץ והיא זו שדואגת לנהל מתחמים אלה ולתת להם שירותים מוניציפאליים, תצטרך להעביר כספי הארנונה לרשויות אחרות.

השלטון המקומי הכריז על שביתה ועל אי הכוונה של רשויות המקומיות לשתף פעולה עם הממשלה בנושא הקרן ומתכנן לפנות לערכאות משפטיות.

ראש המועצה, חובב צברי, לקח חלק בוועדה שדנה בחוק והביע את דעתו על הגזל שנעשה לרשויות בהודעה שהוציא לתושבים: " קריית עקרון שלנו ב 10 השנים האחרונות בתנופה בכל התחומים. תקציב השוטף של המועצה ב 10 השנים הוכפל, והשנה חצינו לראשונה את 100 המיליון שקלים. 10 שנים שתקציב המועצה מאוזן. כל זאת בזכות ניהול יעיל של הוצאות המועצה, הגדלת ההכנסות וגבייה יעילה בארנונה לעסקים.

רמת השירותים שהמועצה נותנת לתושב עלתה משמעותית זאת מכיוון שאנו מפתחים את אזורי התעסוקה ויודעים לגבות את כספי הארנונה מהעסקים. לצערי משרד האוצר החליט להעניש אותנו בקריית עקרון, ורוצה לקחת לנו את כספי הארנונה שאנו מקבלים מהעסקים ובמקום להשקיע אותם חזרה בכם התושבים הם יפנו ליישובים אחרים. כראש רשות ותיק, ראיתי גזרות, הנני למוד מאבקים מול משרדי ממשלה אך כאן נחצה קו אדום.

אני לא אתן שיפגעו בנו תושבי קריית עקרון, 10 שנים אני פועל כדי שנהיה עצמאיים, פועל לשנות את תדמיתנו כיישוב נכשל ונתמך והצלחנו. קריית עקרון מוגדרת רשות יציבה ואנו כפסע מרשות איתנה.

חוק קרן הארנונה בעצם לוקחת מהתושבים כספים שאמורים לשמש לחינוך, לרווחה, לתרבות, למבני ציבור ועוד, ופוגעים ביכולת של הרשויות לספק שירותים איכותיים לתושבים. רק בשנה האחרונה המדינה הכניסה לקופה 60 מיליארד שקלים ממכירת קרקעות, ואנו ראשי הרשויות אומרים למה לא להשתמש בכסף הזה על מנת לפתור את משבר הדיור במקום לפגוע בנו הרשויות המקומיות.

זו הסיבה שהצטרפתי לשביתה הכללית של הרשויות המקומיות, אני דואג לילות כימים ליישוב הנפלא שלנו, מי כמוכם יודע שהחינוך הוא בראש סדר העדיפות שלי, וההשקעה בחינוך בתקופת כהונתי הוכפלה ועומדת היום על 31 מיליון שהוא כשליש מתקציב המועצה כולה."

גם דוברות המרכז לשלטון מקומי יצאה בהודעה בה הודיעה כי לא תסכים להיות חברת גבייה של משרד האוצר על חשבון גבם של התושבים.