מוקירים את ברוך טגניה ז"ל


30/12/2021 12:29

ממנהיגי הקהילה האתיופית

בערב מיוחד שיזמה מועצה מקומית קריית עקרון בשיתוף המתנ"ס השתתפו מבכירי הקהילה האתיופית לזכרו של מנהיג הקהילה ברוך טגניה ז"ל, תושב קריית עקרון.

ערב מיוחד התקיים ביום רביעי (29/12) לזכרו של ברוך טגניה ז"ל, בערב השתתפו תושבים והגיעו לכבד ראש המועצה, חובב צברי, חברת המועצה, בת חן גזאל, רב היישוב, יוסף בן דוד ועוד רבים. שרת הקליטה, ח"כ פנינה תמנו שאטה, שלחה ברכה מצולמת ושיא האירוע היה כאשר הושמעה ברכתה של יפה, בתו היחידה של טגניה, שבירכה על האירוע.

במסגרת הערב הונצח זכרו של טגניה, אשר הפך לסמל בעודו בחיים, מילד שנולד בכפר וואזבה אתיופיה, לצעיר שעלה ארצה, רכש את השפה העברית, למד חקלאות רק כדי לחזור לאתיופיה כנציג ישראל ולהקים בגבול סודן את החווה החקלאית השיתופית. במהלך חייו ידע להיות איש של אנשים, מנהיג, יזם וגיבור. בעת ההפיכה הצבאית באתיופיה ברח לסודן ובמשך 3 השנים הבאות עבר מסע ייסורים של ממש חוצה יבשות עד שחזר לארץ המובטחת.

לאחר שחרורו מהצבא החליט להקדיש את חייו להבאת יהודי אתיופיה, וכאיש בעל הכריזמה שהיה, תוך שליטה ב7 השפות בהן דיבר גייס את יהדות צפון אמריקה ובכירי הממשל למימוש חזונו וייעודו. במשך חייו המשיך להילחם להיאבק ולפעול למען הקהילה האתיופית ופעל להקמת המרכז למורשת יהדות אתיופיה כדי שכלל החברה הישראלית תיחשף לסיפורה של הקהילה.

במהלך אירוע הזיכרון הססגוני, הודלקו 11 נרות לזכרו, נערכה תערוכת מורשת על פועלו וכן נערך טקס דאבו מסורתי.

ראש המועצה בירך: "אנו גאים בברוך טגניה כישראלים – וכתושבי קריית עקרון. ברוך הוא דוגמה ומופת לארץ ישראל היפה, לכל מה שיפה בארץ שלנו, ביהדות ובציונות. בחלום ובחזון. המעט שאנו יכולים לעשות כדי להוקיר, לשבח ולהנציח את זכרו את לקיים את האירוע הזה. מחובתנו להמשיך ולספר את סיפורו: סיפור חייו וחשוב לא פחות מכך – חובתנו להחיות את חזונו בעשייתנו היום יומית, כל אחד ממקומו בעולם, מעשייתו ביום יום. תודה לכל השותפים לערב זה".

בסיום האירוע נערך משחק כדורסל לזכרו בו זכתה והעפילה הפועל קריית עקרון.