מנציחים את עובדיה בן שלום ז"ל בקריית עקרון


08/03/2022 14:55

רחוב חדש נחנך בקריית עקרון, רחוב עובדיה בן שלום ז"ל הרחוב נמצא בסמוך למעון בית אשר ומנציח את זכרו ופועלו של עובדיה למען יהודי תימן. בחניכת הרחוב נכחה המשפחה המורחבת, ראש המועצה, חובב צברי, אביגדור קהלני והזמן ציון גולן.

עובדיה בן שלום עלה מתימן ב-1930, עוד בהיותו נער, נלחם בהגנה וחזה בהקמתה של מדינת ישראל – חזה בחלום של העם היהודי ולקח בו חלק פעיל, היה ממקימי העיר נתניה ובהמשך כאיש שירות התעסוקה סייע ועזר רבות לעולים חדשים למצוא עבודה בשנותיהם הראשונות במדינת ישראל.

קריית עקרון, קיבלה את הצעתו של שלמה עוזרי, יו"ר העמותה של להקת המחול של צפון תימן ביישוב וחבר הנהלת העמותה למרכז יום לקשיש, והעבירה את ההחלטה לדיון בוועדת השמות במועצה אשר הסכימה פה אחד כי את מורשתו ועשייתו של עובדיה יש להוקיר ולהנציח.

ראש המועצה, חובב צברי בירך על ההחלטה להוקיר את פועלו של עובדיה בקריית עקרון: "בכל מקום בו נדרשה מנהיגות, הובלה וסיוע לעולי יהדות תימן, לקח עובדיה חלק פעיל. תרומתו של עובדיה לאנשים כה רבים, מהווה השראה גם בימינו ומספרת את סיפורו של האיש הייחודי הזה שהיה איש ציבור ומופת, מנהיג ומשפיע – כל זאת תוך שימור המסורת של יהדות תימן!"