מפגש עם הספורטאית האולימפית מורן סמואל


15/03/2021 00:08

במסגרת חודש האישה, יתקיים מפגש בזום עם הספורטאית האולימפית מורן סמואל ב 21.03.2021 בשעה 20:30, בהרצאתה "לעבור את הקו", הרצאה מרתקת על הכוחות הטמונים בנו, ערכים, התגברות ומסוגלות.

מורן (38) ספורטאית מגיל צעיר, מצאה את עצמה בגיל 24 משותקת מגובה החזה ומטה. בהרצאה מרתקת היא מספרת על השיקום, על הכוחות שטמונים בנו, על ערכים, על התגברות ומסוגלות, על ראיה חיובית ועל החיים בכלל.

מורן פיזיותרפיסטית התפתחותית במקצועה, בעלת תואר שני בחינוך והתפתחות בגיל הרך, שחקנית בית הלוחם תל אביב בכדורסל כסאות גלגלים וחותרת פראלימפית בסירת יחיד (מדליסטית ארד מהמשחקים הפראלימפים בריו 2016 ,6 מדליות באליפויות עולם וביניהן זהב בשנת 2015) ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל, נבחרה מורן להשיא משואה בטקס המרכזי בהר הרצל.

"מטרת ההרצאה היא לאפשר נקודת הסתכלות חדשה על קשיים בחיינו ואיך אפשר להפוך חסרונות ליתרונות"

"להתגלגל" / מורן סמואל

חוויות קשות הן חלק מהחיים ולגורל יש נטייה להתגלגל. אנחנו שוכחים לעיתים להעריך את הדברים הקטנים והפשוטים ונותנים להם פשוט להתגלגל לעבר מבלי שניתן להם את המקום שמגיע להם. אבל דווקא הרגעים הקטנים והשמחים, שעטופים במעטפת של מן שום דבר מיוחד כזה, יכולים להתגלגל ולהפוך לכוח שמניע אותנו.

נהוג לומר שבכל רע יש גם טוב, בעיני החכמה היא להוציא את הטוב מכל מה שקורה לנו. אפשר להתעורר בבוקר ולא באמת לקום מהמיטה, לתת ליום להתגלגל מעצמו. אפשר גם אחרת. אפשר לקחת החלטה ולבחור שהיום הזה יהיה שלנו ולהאמין בכוח שלנו להתגלגל.

יש שני רגעים חשובים במיוחד בכל יום, השנייה הזו לפני שעוצמים עיניים בלילה ואותה שנייה לפני שפוקחים אותן בבוקר. אלו הרגעים שבהם לוקחים את ההחלטות הכי חשובות בחיים.

הגורל שלי החליט להתגלגל, וברגע שזה קרה ידעתי שיש בי את הכוח לבחור מה יקרה מאותו רגע והלאה.
כשנמצאים בתהליך של שיקום, קשה לשים את האצבע על כל הנקודות שבהן מרגישים שהניצחונות הקטנים מסתכמים לניצחון גדול, אבל מבינים בבירור שהדרך, לעיתים, חשובה יותר מהתוצאה.

ההרצאה מותאמת לקהל היעד, החל מהכיתות העליונות של ביה"ס יסודי (ד-ו), חטיבות ותיכונים, אגודות ספורט, צבא וכן מוסדות וחברות.