עצרת הזיכרון בקריית עקרון


13/05/2024 13:35

"ארבע משפחות הצטרפו למעגל השכול, הכאב גדול!"

מועצה מקומית קריית עקרון התאחדה עם זכר הנופלים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. ראש המועצה, אילן ירימי הזכיר את המשפחות השכולות שהצטרפו למעגל השכול באירועי ה-7 באוקטובר ואביו של סמל סהר מידאני ז"ל, נשא קדיש בקול שבור ודמעות.

אירועי יום הזיכרון במועצה המקומית קריית עקרון החלו כבכל שנה בסיום ריצת 'רצים לזכרם' בהובלת המתנ"ס היישובי, שהסתיימה ברחבת המועצה בשדרת הנופלים. בשעה 18:30 החל הטקס ביד לבנים, המתקיים מידי שנה בהשתתפות המשפחות השכולות ונציגי המועצה. בטקס סופרו סיפורם של הנופלים וכן הוצג חדר ההנצחה המחודש.

בתום הטקס המשיכו המשפחות ביחד עם ראש המועצה, אילן ירימי, לשדרת הנופלים ולעצרת מרכזית ברחבת האנדרטה. השר, אבי דיכטר, הגיע לכבד את תושבי היישוב וכן נשא דברים עם פתיחת העצרת, תוך ניחום המשפחות השכולות וכן המשפחות שהצטרפו למעגל השכול ב7 באוקטובר.

ראש המועצה, אילן ירימי, נשא נאום מרגש בו הזכיר כי המועצה נמצאת לאורך כל השנה למען המשפחות בכל נושא ובכל פנייה: "לצערנו, נכחנו השנה בלויות ונחומי אבלים של משפחות שאבדו את היקר להן מכל, בקריית עקרון שכלו משפחות את יקיריהן

משפחת עמר, משפחת ברכה, משפחת עבדוש ומשפחת מידאני.

כאבכן הוא כאב הקהילה כולה, אתן בלבנו ומחשבותינו כל השנה, במיוחד ביום הזה. חשוב שתדעו, המועצה על כל עובדיה נמצאים כאן כל השנה וזמינים למענכן המשפחות השכולות .דלתי פתוחה לכל סיוע, פניה ובקשה.
מעגל האבל הלאומי מתחיל בהקרבה אך התקומה מייצרת לכולנו סוג של נחמה ותקווה."

בסיום הטקס שהופק על ידי המרכז הקהילתי שבשב"ט, נשא קדיש אביו של החייל סמל סהר מידאני ז"ל, בקול שבור ואף עין בקהל לא נותרה יבשה.

בבוקר יום הזיכרון התקיים לראשונה טקס צבאי בבית העלמין ביישוב שכן סמל מידאני ז"ל הינו החייל הראשון שנקבר בחלקה הצבאית החדשה בבית העלמין היישובי ובמקביל התקיימו טקסים בבתי הספר ביישוב.

בתום יום הזיכרון יציינו ביישוב את שנת העצמאות ה 76 למדינת ישראל, בהופעה של ליאור נרקיס וטקס יקיריי היישוב המסורתי. ראש המועצה, אילן ירימי, הודיע עם הכניסה לתפקידו כי עקב חוזים חתומים מול גורמי ההפקה על האירוע, הוחלט לקיים את האירוע אולם באווירה יותר צנועה ומצומצמת מבשנים עברו, את התקציב העבירה המועצה לבוקר העצמאות להופעת ילדים של דוד חיים בפארק שמיר.