עשייה משמעותית בחינוך היישובי!


23/05/2024 13:05

ביום ראשון השבוע התכנסו 230 תלמידי ותלמידות כתות ד'-ה' ממועצת קריית עקרון מבתי הספר היסודיים בן צבי ואוהל מאיר ליום מסכם של התוכנית לניטור ושימור מגוון המינים המקומי!

במסגרת קול קורא של המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד החינוך ומועצת קריית עקרון בליווי מקצועי של חברת 'צעד ירוק' נבחרו בתי הספר היסודיים להוביל תוכנית ייחודית שעוסקת בשאלות מה זה מגוון המינים? אילו מינים נמצאים בסביבת ביתנו בקריית עקרון? מה הסיכונים שטמונים לאותם מינים וכיצד נוכל לשמור עליהם?

תוך כדי התוכנית השתתפו התלמידים במעבדות בשדה מאחורי בית ספרם בו חקרו ותיעדו תצפיות רבות, והרחיבו בפועל את הידע הקיים על מגוון המינים בקריית עקרון ע"י תיעוד באפליקציית Inaturalist (אפליקציה המשמשת לאיסוף תצפיות ומידע המשמש כמדע אזרחי).

מ-4 מינים שתועדו בתחילת הפרויקט לפני חצי שנה מספר המינים עלה לכ-135 מינים שונים של צמחים, חרקים, ציפורים ועוד.

בסופה של חצי שנה בה התלמידים למדו בכתה והתנסו בשדה בהובלתו של מדריך צעד ירוק עומרי בכרך, התלמידים עבדו על פרויקטים שמטרתם למידה ע"י עשייה למען הסביבה, והעלאת המודעות בפרויקטים מחוללי שינוי.

במהלך האירוע המסכם העירוני, תלמידי הקבוצות הציגו את תוצרי התוכנית, במעמד מכובד ובהתרגשות רבה! באירוע נכחו תומר שוקר – מחזיק תיק החינוך בקריית עקרון, גב' אביבה וגנר- מנהלת אגף החינוך של קריית עקרון, גב' זרתהון דמוזה – רכזת בכירה לחינוך וקהילה במשרד להגנת הסביבה.

גאווה גדולה לראות מנהיגות חברתית ואחריות סביבתית של תלמידים ותלמידות.

התוצרים מגוונים ביניהם נבנה משחק קופסא לילדים העוסק במגוון המינים, פוסטר עם מגוון מינים של קריית עקרון, הועלתה יוזמה של יום ניקיון של השטח בוא עסקו במחקר, שלט הגנה על השטח הטבעי, מחקר השוואתי בין מגוון המינים בקריית עקרון לבין רחובות, הדרכות ומעבדות שדה שהועברו לילדים הצעירים של קריית עקרון, ואמנה לשמירת על מגוון המינים שעליה חתמו המכובדים במעמד האירוע.

התוכנית נחתמה בניחוח של יזמות צעירה והנעה לעשייה של דור שרוצה לשמור על מגוון המינים בסביבתו.