פרויקט "זיכרון בסלון" זכה להצלחה בפעם השנייה


17/04/2023 16:47

זו השנה השנייה שהתקיים בקריית עקרון אירוע "זיכרון בסלון" והפעם בשבעה מוקדים שונים – ערב מרגש של זיכרון, הנצחה וקהילה.

לאחר ההצלחה של הפרויקט "זיכרון בסלון" אשתקד, ערכה המועצה בערב יום ראשון (16/04), ערב "זיכרון בסלון" בשלל מוקדים במועצה. שבעה מוקדים בסך הכל שנפרסו ליומיים אליהם הגיעו תושבים ותושבות בני כל הקהילות והעדות להיחשף ולשמוע את סיפורם של ניצולי השואה.

משפחת סלומון אירחה כ-60 משתתפים

משפחת יצחקי אירחה מעל ל- 30 משתתפים

משפחת ודעי אירחה כ-70 משתתפים

מועדון מופת הרצאה לחברי הקהילה האתיופית כ-40 משתתפים

בנוסף כ-14 בני נוער הגיעו לשמוע את סיפורו של אלכסנדר חרונטמן בביתו.

מטרת המיזם להנגיש את ההיסטוריה, הזיכרון, המורשת והעדות החיה של שורדי השואה. כמות המשתתפים המכובדת הוכיחה את הכמיהה הגדולה של הקהילה להגעתו של הפרויקט לקריית עקרון.

את הפרויקט הובילו גם השנה עובדי האגף לשירותים חברתיים בראשות מנהלת האגף, כוכי שלמה.

כוכי שלמה, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "זיכרון בסלון בערב זה אנו יושבים ושומעים סיפורי שעברו הניצולים שנלחמו לחיות ולספר על הזוועות ועל הסבל הקשה והנורא שחוו בתור ילדים ,על הרצח של נשים גברים ,אחים ,אחיות. זיכרון השואה יכול להיות בסיס לעיצוב של בני אדם טובים יותר, מודעים יותר ורגישים יותר לזולת ולחברה….. זיכרון השואה צריך ללוות את היחידים בחברה ולהזכיר את החשיבות של ערכים הומניים בסיסיים, של צדק ושוויון ושל אחריות… הגבורה והתקווה. אשרינו שיש לנו ארץ. אשרינו שיש לנו מקום בו יכולים אנו לזכור ולהזכיר בהוד ובהדר את אשר עבר ועובר על עמנו. והעיקר והעיקר… להיזכר וליזכור שאנחנו עם אחד בלב אחד. עם שהוא בעל דעות מגוונות, הנותנים כבוד איש לרעהו. אנו מרכינים ראש לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה לזכרם עבורם ולמענם נזכור ולעולם לא נשכח במותם ציוו לנו את החיים יהי זכרם ברוך!"

ראש המועצה, חובב צברי, אשר התארח גם השנה אצל אחת המשפחות העניק תעודה לשורדים ובירך: "זו זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט הזה גם השנה! אני רוצה להודות לעל העוסקים במלאכה ובעיקר לשורדי השואה שחלקו עימנו את סיפורם. אני מוקיר את התושבים שהגיעו, התעניינו והתרגשו ביחד איתנו, כולנו יחד מאוחדים כקהילה. אסור לנו לשכוח את סיפורם של השורדים. אני מודה מקרב ליבי למשפחות היקרות שאירחו בביתם, זוהי זכות גדולה".