קריית עקרון מתחדשת


28/03/2018 20:50

השבוע ביקר בקריית עקרון חיים אביטן יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בפגישה נכחו כל אנשי המקצוע האמונים על התחום ופועלים לקידומה של קריית עקרון בכלל ואת השכונות הוותיקות בפרט.

קריית עקרון השוכנת מדרום לרחובות סובלת שנים רבות מהקפאת בנייה ביישוב, בשל מחסור בקרקע המיועדת לבנייה לצרכי מגורים. יחד עם זאת, לא מתאפשרת בנייה לגובה בשל בסיס תל נוף הסמוך, בו ממריאים ונוחתים מטוסי חיל האוויר, מגבלה שאינה מאפשרת בנייה לגובה.
לאחרונה הושגו שני הישגים משמעותיים בנושא, האחד ההמלצה של ועדת הגבולות אשר המליצה להקצות קרקע לטובת בנייה חדשה בישוב, והשנייה היא היענותו של חיים אביטן ,לסייע ולתמוך בקידום תכנון מפורט של מתחם נבחר להתחדשות עירונית והמלצה על הקצאת קרקע משלימה בכפוף לנהלי הרשות שתאפשר התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: הרשות הממשלתית תפעל לקידום תכנון מפורט של מתחם נבחר להתחדשות עירונית בקריית עקרון, וכן תמליץ על הקצאת קרקע שלימה בכפוף לנהלי הרשות ,בכדי לסייע בבנייה ובפיתוח של המועצה המקומית".

ממועצת קריית עקרון נמסר: "אנו מודים לחיים אביטן על פגישת עבודה עניינית ומקצועית אשר בסופה הושגו הבנות שיובילו את קריית עקרון לפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות. כמו כן אנו מאחלים לחיים אביטן הצלחה בתפקידו החדש, אנו בטוחים כי ניסיונו כראש עיריית חדרה יסייע רבות להבנת הנושא ומציאת פתרונות".