קריית עקרון ציינה את הימים המיוחדים


27/04/2023 11:10

אחרי שבשנה שערה קטפו אירועי היום המיוחדים שבחים רבים, גם השנה עמדה המועצה המקומית בציפיות וערכה עצרת מכובדת ומרגשת אליה הגיעו תושבים רבים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובערב שלמחרת חגגה עצמאות 75 למדינה עם עדן בן זקן ומעל ל7,000 צופים.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה השנה היה מיוחד במיוחד בקריית עקרון. יד לבנים משופץ, אנדרטה חדשה שהוקמה תוך חודשיים ושדרת נופלים מחודשת, כל אלה ריגשו במיוחד את המשפחות השכולות והאורחים שהגיעו לקחת חלק.

יום הזיכרון השנה נפתח בריצת "רצים לזכרם" בה לקחו חלק קבוצות הכדורגל של הנוער ביישוב, לאחר מכן בשעה 18:30 התחיל טקס המשפחות ביד לבנים, זאת לאחר שיפוץ חדר ההנצחה שבוצע לפני כחודש. המשפחות המשיכו לאחר מכן לעצרת הזיכרון הכללית של היישוב שנערכה באנדרטה החדשה ביישוב בסמוך לספרייה.

האנדרטה הוקמה תוך חודשיים, זמן קצר יחסית, על שברי האנדרטה הקודמת במטרה להתאים את המרחב הציבורי שהשתנה בשנים האחרונות למבנה האנדרטה, לחדש את האנדרטה לאנדרטה מכובדת וחדישה וכן להפוך את המקום למקום אותו המשפחות השכולות יכולות לפקוד. בדרך לאנדרטה עברו המשפחות בשדרת הנופלים החדשה והמרגשת כשכל עמוד מסמל חלל ומספר את סיפורו.

לטקס שנערך בשיתוף המתנ"ס ומחלקת הנוער הגיעו מעל ל1,500 תושבים שהתרגשו מאוד לשמוע את סיפורם של הנופלים.

ביום שלמחרת התקיימו עצרות זיכרון בבתי הספר ביישוב, "פלך", "בן צבי" ו"אוהל מאיר", ילדי היישוב לקחו חלק בהנצחה ובזיכרון של 28 החללים מקריית עקרון והנציחו את שמם וזכרם. המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות מידי שנה מורכב במיוחד וגם השנה. לבמות יום העצמאות ה-75 למדינה הגיעו מעל ל-7,000 צופים שעשו כבוד ללהקות המקומיות שהופיעו וליקירי היישוב הנהדרים שקיבלו השנה את האות על פעילותם יוצאת הדופן למען היישוב והקהילה. בשיא הערב עלתה לבמה עדן בן זקן להופעה ראשונה לאחר לידת בתה בחודש שעבר וסיפרה על ההתרגשות הרבה לחזור ולהופיע מול קהל.

ראש המועצה, חובב צברי, נשא דברים והזכיר לתושבים כי יום העצמאות הוא סמל לאחדות ורעות וכי עם ישראל יותר מתמיד מבקש אחדות עכשיו בימים אלה.

בבוקר יום העצמאות הוקם מתחם פעילות בפארק שמיר ביישוב, אליו הגיעו משפחות עם ילדים ונהנו מדוכנים פעילויות ופינת חי.