ריאיון עם ראש המועצה מר חובב צברי


02/04/2017 15:00

במה שונה ליל הסדר מאז בחירתך לתפקיד?

ראשית, עשייה קהילתית ושותפות של הציבור, בכל תחומי העשייה הציבורית. בנושאי חינוך, תרבות וספורט. בנוסף השנה, חל שינוי משמעותי גם בתחומי התכנון והביצוע. ליל הסדר הזה הוא הרביעי במספר מאז נבחרתי לתפקידי כראש המועצה. בשנה זו כמו בכל השנים שקדמו לה, אני מוסיף לסל ההישגים שלי, הישגים נוספים בולטים וחיוניים למען הישוב ותושביו, פתחנו שלושה גנים חדשים, אחד מהם הוא גן דקל, המיועד לילדים על הרצף האוטיסטי, סיימנו את הכיכר הגדולה על ציר הרצל, ועוד, לרגל חג הפסח, הרחבנו את חלוקת המזון למשפחות נזקקות בצורה משמעותית, גייסנו יותר תרומות, ובכך הבטחנו, שכל משפחה, בקריית עקרון, תוכל לחגוג את החג בכבוד. יחד עם זאת, השקעתי בחג הזה כמו בכל שנה, גם בעשייה, למען בני משפחתי, שבלעדיהם לא הייתי מצליח במשימות היום יום המורכבות העומדות לנגד עיני.

מאכל מיוחד שאתה  הכי אוהב בשולחן החג?

האמת היא שאני אוהב אוכל משובח וטוב, בחג זוהי הזדמנות נהדרת להיזכר במטעמים מבית אבא. אני כבר מצפה, למרק הבשר, עם הפתות מצה, לחילבה עם הסחוג. זה חובה, כי אלה, הניחוחות שהורי השאירו לי ואני אשאיר לילדי. וכמובן הזרוע העשויה היטב והיא אחד מהסימנים המובהקים של החג. וכמובן תבשיליה של רעיתי.

איפה תעשה את הסדר השנה?

את הסדר נחגוג בחיק המשפחה, אולם עד אז אדאג, שהמרחב הציבורי בישוב יהיה ערוך ומוכן לקבל את החג. נבער את החמץ, נקרא את ההגדה ונהנה מחברותא נעימה.

איזו בשורה תוכל לתת לזוגות הצעירים שגם השנה לא יוכלו לחגוג את החג בדירה משלהם?

הנושא חשוב וקרוב ללבי, תושבי קריית עקרון רוצים להמשיך ולהתגורר בקריית עקרון. אנו עושים ככל האפשר על מנת לקדם בנייה חדשה לזוגות צעירים. לצערי בשל החלטות עבר שגויות הנושא מתנהל בעצלתיים. אולם אין בכוונתי להרפות מהנושא. אט אט אנו משתחררים מכבלים של החלטות עבר שגויות, אשר מונעים קידום תכניות פיתוח. כולי תקווה שבזכות החג הזה נצא לדרך חדשה בדיוק כמו שיצאו בני ישראל ממצרים.

אתה שלם עם מה שעשית כדי לנסות להוריד את מחירי בדיור בקריית עקרון?

מחירי הדיור בקריית עקרון, כמו בכל מקום נחשק בארץ עלו. קריית עקרון ממוקמת בטבורה של הארץ. היא הפכה להיות אבן שואבת, לתושבים צעירים, המחפשים ישוב איכותי בעל צביון קהילתי. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בצורך בהקמת עוד גני ילדים מידי שנה . יחד עם זאת פרויקט "המחיר למשתכן" לכשיצא לדרך יאפשר לזוגות צעירים, נוספים לרכוש דירה בקריית עקרון בהטבה משמעותית. אנו מקדמים בניית 250 יחידות דיור במרכז היישוב וכמובן גולת הכותרת שכונה חדשה עם כ-2,500 יחידות דיור, הנושא יביא לפתרון מצוין לזוגות צעירים מהיישוב ומחוצה לו.

מהם ההישגים שלך מאז כניסתך לתפקיד?

האווירה בישוב השתנתה, התושבים מעורבים יותר בנעשה, לוקחים חלק באירועי שיתוף הציבור, אותם יזמתי. הציבור שותף ,בתחומים שונים, וזה נובע מהרצון לשנות ולהעניק מיכולותיהם למען הישוב. אנו מקיימים שיתוף ציבור בנושאי חינוך תרבות ספורט בניה תשתיות, דעתם נשמעת ונחשבת. נושא חשוב וייחודי לנו הוא החשיפה הרב תרבותית. קריית עקרון מציינת את חגי כל העדות המתגוררות בקריית עקרון, רק לאחרונה חגגנו את חג הבסיסה, של יהודי לוב, ועוד מעט נציין את המימונה של יהודי מרוקו, ציינו אירוע ליהודי תימן ועירק, חג הסיגד לקהילה האתיופית ועוד ידינו נטויה. מוסדות החינוך עוברים התחדשות, נבנים גנים חדשים, אגפים חדשים בבתי הספר, טיפוח המרחב הציבורי, גני משחקים ומתקנים חדשים ברחוב הסביונים ובפארק הזית והגפן, ככרות חדשים, בנוסף זכינו שנה אחר שנה בפרס חמישה כוכבי יופי לקריה יפה ומקיימת, חמישה כוכבי יופי בתחרות מקלטים, טיפול בנושא רישוי העסקים עם  87% הצלחה, נושא נוסף שאני ממש גאה הוא ש 82% מעובדי המועצה, הן עובדות, ורוב המנהלים הן מנהלות העושות עבודתן נאמנה. התמהיל האנושי של עובדי המועצה ביחד עם שיתוף הפעולה שלי ושל חברי הנהלת קריית עקרון הרואים עין בעין את רצוני לקדם את הישוב הם מתכון מנצח לישוב משגשג ופורח.

אלו מטרות אתה רוצה להגשים עד סיום הקדנציה?

אמשיך לקדם את החינוך בישוב, אותו הצבתי בראש סדר העדיפויות, אני מאמין גדול בהשכלה, כחלק מבנייתה של חברה איתנה ומדינה חזקה. יחד עם זאת נושאי התרבות והספורט המחזקים את עולם הערכים בעיקר בקרב בני הנוער. ולכן אעשה כל מאמץ להמשיך ולהשקיע בנושא זה. אני רואה חובה לקדם ככול שניתן את אישורה של תכנית המרכז המסחרי הישן. בתכנון זה ,יש הליך בנייה של 250 יחידות דיור מעל קומת מסחר תחתונה. אני מתכוון לקדם בנייה של אולם ספורט ועוד 12 כיתות בבית ספר אוהל מאיר. וכמובן שדרוג בניין המועצה והנגשתו.

מה דעתך על השחיתות ההולכת ופושה בשלטון המקומי בישראל?

במדינת ישראל ישנן 257 רשויות מקומיות. אני לא רואה שחיתות הולכת וגדלה. יחד עם זאת אני סומך על רשויות החוק, שבמידה ויש צל צילו של חשד הדברים יבדקו, ואם נמצא כי מישהו פשע ימצו איתו את הדין. יחד עם זאת אני קורא לעיתונאים לבדוק היטב את הנתונים, ולא למהר לחרוץ גורלות, רק לאחרונה ראינו שראש מועצה, נמצא חף מכל אשמה לאחר שנה וחצי של עינוי דין שעברו הוא ובני משפחתו. הפוליטיקה רוויה ביצרים, לעתים ממהרים פוליטיקאים להשמיץ ולהעביר מידע כוזב. בלי שום סיבה וחבל. כל ארגון שעובד על פי ערכים ומתוך שליחות אמיתית יצליח במשימתו יעלה ויצליח.

מה תאחל לתושבי קריית עקרון לרגל חג האביב?

תושבי קריית עקרון יקרים לליבי, אנו עמלים, לאורך כל השנה, יחד עובדים, המנהלים ועובדי המתנ"ס בתמיכה ושיתוף חברי המועצה לתת שירות מכל הלב למענכם. ברצוני לאחל לכל אחת ואחד מכם בריאות איתנה, אושר והצלחה רבה. שנראה כולנו בזכות חברנו ונתברך באהבת חינם, שנחגוג חג אביב וחג פסח בחברת חברינו. מכאן אני שולח ברכה לכל כוחות הביטחון לחיילי צה"ל ולמתנדבים באשר הם ולכל בית ישראל. אני מבקש להודות לעובדים, למנהלים במתנ"ס ובמועצה על היותם צוות מנצח העושים עבודת קודש יום יום שעה שעה. תודה מעומק הלב, חג פסח שמח וכשר. אמן. יש לנו קהילה משפחתית ואיכותית, חג שמח.