שבוע המעשים הטובים בקריית עקרון


20/03/2018 16:47

כשרוח ההתנדבות והעשייה בישוב כה רבה, לא די ביום אחד של עשיית טוב.

יום המעשים הטובים שחל ב 13.03.2018, צוין במועצה המקומית קריית עקרון בחגיגה שלמה שארכה כשבוע. שבוע שלם של עשיית טוב בהתנדבות למען הקהילה בכל רחבי היישוב, נרתמו תושבי קריית עקרון מכל שכבות הגיל למגוון רחב של פרויקטים התנדבותיים ערכיים.
השבוע נפתח בניחוחות מתוקים בפעילות מכירת עוגות שהכינו גני הילדים ביישוב. כלל ההכנסות ממכירת העוגות, שהסתכמו במעל 2000 שקלים יתרמו לעמותה המטפלת בילדים בסיכון, על פי החלטת רוב הקונים.

ביום השני לחגיגות המעשים הטובים בלטה במיוחד מועצת הנוער, אשר יצרו ציור קיר בעל אשליה אופטית מהפנטת בפארק דורותי. הקיר המיוחד מאז משך אליו תושבים רבים שניצלו את ההזדמנות להצטלם על רקע הקיר המיוחד על הספסל הניצב לפניו. במקביל, נוער אחריי התנדב ביחד עם דיירי רחוב הרצל לשיפור מראה הרחוב. בני הנוער עדרו, גזמו, ניקשו עשבים וסרגו על גדרות ושיפרו את פני הרחוב פלאים.

ביום השלישי לחגיגות המעשים הטובים בלטו בעיקר בתי הספר ביישוב. בתי הספר אוהל מאיר ובן צבי הקימו את שדרת המשאלות בפארק הגפן והזית, וחגגו בהפנינג גדול ומשמח. גם ילדי הצהרונים לקחו חלק בתרומה לפארק המשאלות ותלו על העצים מתקני האכלה לציפורים פרי ידיהם. בשעות אחר הצהרים, יצא צוות מעון בית אשר למחלקת הילדים בבית החולים קפלן ברחובות, והעלה את ההצגה אליעזר והגזר בכיכובן של עובדות המעון. ההורים והילדים השוהים במחלקה שמחו עד מאוד ולא הפסיקו להריע. ברחבי היישוב, הפעילה תנועת הנוער עזרא קפה קהילתי, שבמהרה הפך להיות קפה הילדים של קריית עקרון. הילדים נהנו משוקו חם, עוגיות וחברה טובה, בחסות בני הנוער הבוגרים מהם.

את היום הרביעי בשבוע גדוש הפעילויות פתחו בבית האזרח הוותיק, בו מתנדבי בית החולים קפלן הגיעו לשמח את הקשישים עם מגוון הרצאות, פעילויות התעמלות בונה עצם, בדיקות שמיעה חינמיות, טיפולים קוסמטיים, בדיקות סוכר וכמובן, DJ שליווה את יום הפעילויות ועשה שמח. זוהי השנה השישית ברציפות בה מתנדבי בית החולים מגיעים לשמח את קשישי קריית עקרון, והשנה החגיגות היו שמחות במיוחד. עוד במרכז היום לקשיש, התארחו עובדי בנק הפועלים מסניף קריית עקרון וכן צוערי משטרת ישראל מקריית עקרון, והקימו שתי גינות מיוחדות לרווחת הקשישים. צוות עובדי בנק הפועלים הקים גינת תבלינים ססגונית עבודת יד וצוות צוערי המשטרה הקים גינה תלויה, צבעונית ועליזה על גדרות המרכז. צוות מרכז היום לקשיש אירח את המתנדבים בשמחה רבה וכיבד אותם בכיבוד עשיר וספינג'ים תוצרת בית.

ברחבי היישוב פצחו צוערי משטר ישראל במבצע ניקיון אביב בשכונות השונות בניצוחו של אורן השוטר הקהילתי. בשעות אחר הצהריים הצטרפו לפעילות ילדי פרויקט "הטייסת" והשלימו את מלאכת הניקיון בהפנינג ניקוי חצרות יסודי.

את היום המסכם לשבוע המעשים הטובים פתחו שוב בנימה מתוקה, בפעילות הכנת כדורי שוקולד משותפת של דיירי הוסטל בראשית ועובדי המועצה. כדורי השוקולד המתוקים שהוכנו בפעילות המשותפת, חולקו במהלך היום לניצולי השואה ברחבי היישוב ע"י מתנדבים רבים ומדריכי המד"צים מבית נועם. נוסף על כדורי השוקולד שחיממו את ליבם של ניצולי השואה, חילקו המתנדבים גם צמחי קקטוס מרהיבים לקישוט בתיהם של הקשישים.

בקבוצת המבוגרים יוצאי אתיופיה יצאו למסע בעקבות השורשים. קבוצת המבוגרים בני העדה האתיופית הנפגשת כל שבוע לבוקר חברתי, חוותה בשבוע המעשים הטובים בוקר קסום במיוחד, במסגרתו חזרה הקבוצה בזמן למלאכת הקדרות מאתיופיה הרחוקה. יצירה מיוחדת הוכנה במשותף כשי לבית האזרח הוותיק, והבוקר נחתם בהרמת כוסית חגיגית לפסח, שכללה את טקס הדאבו המסורתי. במהלך היום, התנדבו בני הנוער מקריית עקרון במחלקת הילדים בבית החולים קפלן. בני הנוער, אשר לוקחים חלק בקורס ליצנות רפואית במהלך השנה, שימחו את הילדים ומשפחותיהם והפיצו אור ושמחה במחלקת הילדים.

השבוע גדוש הפעילויות ורוח הנתינה הסתכם בערב פתוח עמוס פעילויות בהובלת צהרוני מתנ"ס שבשבט. התושבים הרבים אשר הגיעו לפעילות המיוחדת, ביקרו בשוק הצבעוני שהוקם במתחם, לקחו חלק בפעילויות לכל המשפחה. כלל ההכנסות מהיריד המיוחד יועברו לתרומה לארגוני צדקה שונים.

ממועצת קריית עקרון נמסר בתגובה: "אין מספיק מילים שיתארו את רוח הנתינה ששררה ביישוב בשבוע המיוחד שעבר עלינו. יום המעשים הטובים חל רק פעם בשנה, אולם רוח העשייה ממשיכה לפעום בתושבי קריית עקרון ומחוות אלו של רצון טוב, חברות אחווה ושכנות טובה הם חלק מאופיו המיוחד של היישוב ותושביו הפועלים ברוח זו לאורך כל ימות השנה מקטן ועד גדול. אין ספק כי התברכנו בקהילה משפחתית איכותית, יבורכו כל העוסקים במלאכה"