סדנת אימהות ובנות


20/03/2019 17:25

מועצת קריית עקרון פותחת סדנה בת 5 מפגשים עם אימהות ובנות כיתה ו' כהכנה לקראת בת המצווה

לקראת השנה המשמעותית בחיי בנות כיתה ו' בגילאי העשרה ומעלה מקדמת מועצת קריית עקרון סדנה בת 5 מפגשים עם אימהות ובנות כיתה ו' כהכנה לקראת בת המצווה ותקופת המעבר לגיל ההתבגרות. סדנה זו הינה יוזמה של הספריה המקומית וכחלק מתוכנית העבודה לשנה זו. הפרוייקט יחל ב – 15.05.2019 בספריה המקומית ויכלול צילום, איפור, יצירה ודברי ההסבר והעצמה יועברו דרך פעילות חווייתית ומהנה.

בשנת בת המצווה, ישנה התרגשות רבה ומתעורר רצון לעשייה משמעותית. הבת הצעירה עומדת בפתחו של גיל ההתבגרות ובתחילתו של מסע מרתק ומלא בתגליות. יחד עם זאת, זוהי תקופה מורכבת, מבלבלת ומלאת אתגרים עבורה ועבור סביבתה.

מטרת הסדנה היא לנצל את התקופה הייחודית הזו על מנת לחזק ולהעצים את הקשר הכל-כך חשוב ומשמעותי בין הבת לאמה. זוהי הזדמנות נהדרת לקחת הפוגה מהשגרה על מנת להיות ביחד בתהליך מקרב ומרגש ויחד עם זאת לחשוף את הילדים לפעילות הספריה.

ליאת ג'ראפי לוי, מנהלת הספריה: "יזמנו את הפרוייקט מתוך רצון לחשוף את ילדנו לפעילות הספריה ולאהבת הספר והקריאה. אני בטוחה כי מעבר להעמקה וחיזוק הקשר בין אם לביתה במסגרת פרויקט זה תצאנה הבנות נשכרות מההיצע הרב של פעילויות הספריה."

אביבה וגנר, מנהלת אגף החינוך: "הדגש בסדנה הוא על עבודה בדרך התנסותית יצירתית המאפשרת לנו לגלות בתוכנו מקומות חדשים ומעשירים. אמנים מקצועיים מתחום הצילום, התנועה והמגע יובילו את המשתתפות לתוך עולם חושים חווייתי שבו מתקיימות צורות רבות ומגוונות להבעה. ביום יום שלנו אנחנו נוטים להביע את עצמנו בעיקר דרך הערוץ המילולי שכלי, אך להבעה יצירתית בערוצים פחות ורבליים ויותר חווייתיים יש כוח שהוא מעבר למילה ועוצמות שמעצבות זיכרונות מוחשיים ומשמעותיים. אז רגע לפני שבנותינו הופכות לנערות ולנשים בואו ניתן לעצמנו את הזמן והמקום להיות איתן בנקודת זמן מכוננת זו ולחזק אותן בצאתן לדרך."

ראש מועצת קריית עקרון, חובב צברי: "אני מברך את כל העוסקים במלאכה. המפגשים הללו יעניקו ערך מוסף גם לאמהות וגם לבנות. דרך החוויה המשותפת נוכל להביט על הדברים מזווית אחרת שתזמן אותנו להביא אל הקשר שלנו דברים חדשים שלא נוכחים בו מספיק בשגרת יומנו. אני רואה בסדנה תהליך חשוב בגיל ההתבגרות וקורא לאימהות ובנותיהן להצטרף אליה".

בשיתוף עם מירב אסולין – מנהלת תוכנית 360

לפרטים נוספים והרשמה ניתן לפנות בטל': 08-9414030
או במייל ekronsifriya@gmail.com

מס' המקומות מוגבל