פרוטוקול ישיבת מועצה 4/13


16/01/2019 12:00

03.01.2019
כ"ו בטבת תשע"ט

פרוטוקול ישיבת מועצה מיום 01.01.2019 מס' 4/13

משתתפים:

  • חובב צברי – ראש המועצה
  • אילן ירימי – חבר המועצה
  • בת החן גזאל – חברת המועצה
  • בצלאל דוד – חבר המועצה
  • קרן שגב – חברת המועצה
  • דוד אבו – חבר המועצה
  • ליטל ציפורי לביא – חברת המועצה
  • עזרא יעקובי (עוקבי) – חבר המועצה
  • משה לוי – חבר המועצה
  • אריק חדד – חבר המועצה
  • יובל יעקב – חבר המועצה

נוכחים:

  • עו"ד רינת דנון – מנכ"לית המועצה
  • אלון גרינברג – גזבר המועצה
  • רחל סהלו – עוזרת מנכ"לית

סדר יום:

  1. אישור תקנון החברה הכלכלית.
  2. מינוי נציג ברשות נחל וניקוז שורק לכיש.
  3. מינוי נציג בוועדה המקומית מרחבית לתכנון ובניה "זמורה".
  4. תב"רים:
  • עדכון תב"ר שיפוץ רחוב הלבונה.
  • תב"ר שיפוץ משרדי החינוך (בבניין ההסתדרות).
  • עדכון תב"ר פיתוח בסמוך לחניון המשאיות.

מהלך הדיון:

חובב צברי: ערב טוב לכולם, פותח את ישיבת המועצה מספר 4.

מקריא את סדר היום.

  1. אישור תקנון החברה הכלכלית

חובב צברי: כבר שנים מנסים להקים חברה כלכלית, גם המועצות הקודמות ניסו להקים חכ"ל. אנחנו התעסקנו בעקרון 2000 בקדנציה הקודמת, שינינו את התב"ע מ-15% מסחר ו-85% תעשייה ל-30% מסחר ו-70% תעסוקה, פנאי ונופש. בסופו של דבר לאחר 17 התנגדויות, משפטים וכו' התב"ע אושרה. בעקרון 2000 כבר שנים מנסים לארגן את זה ומטרת החכ"ל היא לשלוט על הסיפור. משרד הפנים ביקש מאתנו לפחות שני פרויקטים לחברה הכלכלית, אנחנו התמקדנו בעקרון 2000 ובשכונה החדשה. דרך אגב שר הפנים חתם על העברת 748 דונם, זה עוד מעט יפורסם ברשומות. אישרנו במועצה הקודמת את הקמת חכ"ל וכרגע אנחנו מביאים לפניכם את התקנון, מדובר בתקנון פורמלי של משרד הפנים.

דוד אבו: חובב, זו הטעיה. זה לא תקנון פורמלי של משרד הפנים.

חובב צברי: אנחנו נתנו את ההערות שלנו לתקנון כולל היועמ"ש ומשרד הפנים אישר את ההערות, מה שקיבלתם זה כבר אחרי הערות והאישורים. מי ששולט בחברה הכלכלית זה הדירקטוריון, שמורכב מיו"ר שהוא אני ו-8 חברים: 3 חברי מועצה (כולל אותי), 3 עובדי מועצה בכירים ו-3 נציגי ציבור. מבחינתנו התקנון מאפשר גמישות, כלומר מה שאנחנו רוצים שהחברה תעשה יגיע לפתחו של הדירקטוריון לאישור והוא יחליט. למעשה, עובדי המועצה (גזבר והמהנדסת) הם שותפים מלאים. בשלב הבא נביא למינוי הדירקטוריון ואישור מינוי מנכ"ל, כאשר תחילה הטיפול יהיה בעקרון 2000 כחברה מנהלית למשל בנושא הניקיון וכדומה. דרך אגב בתב"ע של עקרון 2000 יש  סעיף שמאפשר לגבות דמי ניהול. כמובן שבשלב הראשון נצטרך לממן את הפעילות הראשונית, בסופו של יום המטרה היא להביא רווחים ושהחכ"ל תחזיק את עצמה כלכלית.

קרן שגב: דיברת על היווצרות התקנון, ואני שואלת האם מישהו באמת ישב וחשב לעומק לפני שכתב אותו או שפשוט נלקח שטנץ מאיפשהו ו"הולבשו" המילים קריית עקרון. כי קראתי בתקנון שהחכ"ל יכולה לרכוש כלי טיס וכלי שיט, למה זה נכנס בכלל? זה נראה כאלו שזה נלקח מאיפשהו ולא באמת מותאם לצרכים שלנו.

חובב צברי: בסוף התקנון מאפשר לנו גמישות, המטרה היא לא להגביל את עצמנו אלא שהאפשרויות תהינה פתוחות.

דוד אבו: קודם כל, אני מצטער על כך שמתנהל דיון בתקנון שהוא נושא משפטי גרידא ואין יועמ"ש פה. אם רוצים לדון בתקנון שהוא כולו שאלות משפטיות, שאתה חובב לא תוכל לתת את המענה, חייב להיות פה יועמ"ש

חובב צברי: תנסה אותי.

דוד אבו: לדעתי, בדיון בנושא תקנון של חברה, שזה דבר מורכב מי שמכיר ויודע איך בנויה בעצם חברה, למעשה אתה הופך להיות חברה פרטית. זה שהדירקטוריון מורכב מעובדי מועצה וזה שבעלי המניות גם כן חלק מהמועצה וחלקם נציגי ציבור, הדירקטוריון לא סוברני להחליט הכול, בשביל זה יש מנכ"ל שבשוטף מנהל את החברה. יש פה שאלות משפטיות מאוד כבדות, לכן אני חושב שבדיון כזה צריך היה להיות פה היועמ"ש. אנחנו לא מועצה שבאה מוכנה לדיון, יש לך כבר החלטה, החבר'ה שלך אין להם אפשרות להצביע לא נגד ולא כלום ולפי הסכם הקואליציוני אתה היחידי שמחליט בסוף וזה בסדר.

חובב צברי: אתה בא לישיבה כדי להגיד לפרוטוקול…

דוד אבו: כן, אני אומר לפרוטוקול. בסוף כל הדיון שלנו בישיבה הוא סרק וברור מי בעד ומי נגד. אני לא יודע אם מישהו מהקואליציה שלך קרא בכלל את התקנון. עכשיו לשאלות שלי, התקנון של החכ"ל הוא לא תקנון של משרד הפנים כפי שאמרת, משרד הפנים לא מכין תקנונים, אנחנו מכינים ומתאימים אותם לצרכים שלנו ומשרד הפנים מאשר. בתקופה שלי, אני הכנתי את התקנון בעבר.

חובב צברי: אתה בעד?

דוד אבו: אני לא נגד, אך בתנאי שעושים את זה נכון. בסופו של יום חכ"ל מעקרת נושאים מהמועצה.

חובב צברי: אתה טועה.

דוד אבו: אל תגיד טועה. אין זכות קיום…

חובב צברי: כמה חברות כלכליות יש ברחובות? יש חכ"ל לתרבות…

דוד אבו: היות ואנחנו יישוב קטן..

חובב צברי: לא כזה קטן, 11,297 תושבים והולך להתפתח ל-20,000 תושבים.

דוד אבו:11,000 תושבים, אתה יודע שזה אפילו לא שכונת "קריית משה" ברחובות. החכ"ל בשביל להחזיק את עצמה, חייבת בשר. בתקנון אתם עיקרתם את מחלקת הנדסה, התרבות, והחינוך וזה בסדר, אני לא נגד זה שחכ"ל תנהל את הדברים על מנת..

חובב צברי: אם רוצים.

דוד אבו: אין לך ברירה, היא לא תוכל להחזיק את עצמה. אתם כתבתם בפירוש בתקנון : " ..שהיא חייבת ליזום את כל שירותי הפיתוח, בנייה לרבות בנייה חדשה, שיפוץ…הריסה, הקמה, התחדשות עירונית.." וכולל חינוך וזה מה שיקרה בסוף. אם אתה רוצה להפעיל חכ"ל אתה צריך להכניס תוכן. השאלה שלי האם אנחנו משתמשים באותם תפקידים..

חובב צברי: בוודאי.

דוד אבו: ולא יוצרים כפילות?

חובב צברי: אתה כבר קיבלת ממני תשובות בבוקר.

אילן ירימי: אתה אומר את זה לפרוטוקול.

דוד אבו: כל מה שאני אומר זה לפרוטוקול כי ההצבעה כבר קיימת. אני חושב שהיית צריך להתייעץ, יש פה אנשים שכבר הקימו מספיק חברות והם יודעים ומבינים. בתקנון חסרים דברים משמעותיים וזה יחזור אלנו כמו בומרנג, לדוגמה: בתקנון צריך להופיע שהמימון הוא בגדר הלוואת גישור מהמועצה, אתה צריך להבין שאתה לא מוסמך לתת לחברה פרטית כסף גם אם היא חברה שלך, אתה יכול להלוות לה כספים, והעניין הזה לא מופיע בתקנון. היות ואתה מייתר את הנושא של מחלקת ההנדסה ואולי גם התרבות ואח"כ החינוך, לאט לאט החכ"ל תנהל את הנושאים האלה, אני שואל האם אנחנו יוצרים שני מנגנונים או שמשתמשים באותם בעלי תפקידים? האם אנחנו מעבירים את המהנדסת? כי המועצה לא זקוקה לגם וגם. ודבר אחרון בעניין, וצריך להבין שאני לא נגד ואתה חובב יודע שאני והמנכ"ל הקודם הלכנו לחכ"ל ברחובות כדי לבדוק את הנושא.

אילן ירימי: אני פגשתי אתכם במעלית.

דוד אבו: נכון. כדי שהחכ"ל תוכל לממן ולהחזיק את עצמה היא  צריכה ליצור הכנסה ויש להעביר אליה כל מיני נושאים שמייצרים הכנסות, לדוגמה ברחובות העבירו את הצהרונים ל"חוויות". ואתה רוצה לממן את החכ"ל, את הכ"א, המבנה וכדומה. ודרך אגב רצוי שמקום מושבם יהיה בעקרון 2000 כדי ליצור נוכחות וכך גם את השייכות שלא יבקשו חלוקת הכנסות….

חובב צברי: גם את זה אמרתי לך בבוקר.

דוד אבו: אתה יכול לענות עוד פעם. אני בקשתי מהמנכ"לית בבוקר חומרים ואני לא מצליח לקבל את החומרים. חובב, כשאתה מביא את התקנון לדיון, אתה צריך לצרף אליו תכנית עסקית ונתונים. צריך להבין שיש הבדל עצום בין חכ"ל (חברה פרטית) לבין מלכ"ר (המועצה), החכ"ל צריכה להתנהל אחרת לגמרי והיה צריך להביא בפנינו את התכנית העסקית שתסביר איך היא בכלל מממנת את עצמה בשלב זה. ובנוסף, כמה זמן ייקח שהחכ"ל תחזיק את עצמה. אין פה כמעט כלום עבור המועצה המקומית.

חובב צברי: למה? יש דיבידנד.

דוד אבו: לא רק המועצה תקבל מניות, יש בעלי מניות נוספים.

חובב צברי: אנחנו בעלי המניות.

דוד אבו: ראשית, האם כל המימון הראשוני הוא בגדר הלוואה מהמועצה לחכ"ל או האם זה מתוקצב בתקציב 2019 וזה מימון שאין לו חזרה? שנית, תענה על זה שאתה דואג לייתר את מחלקת ההנדסה ובעלי התפקידים יתנו שירות בחכ"ל?

חובב צברי: בעלי התפקידים של המועצה הם אותם בעלי תפקידים.

דוד אבו: לא יהיה מינוי חיצוני?

חובב צברי: בהתחלה יהיה מנהל כללי ופקידה.

אריק חדד: אני ביקשתי חומר מרחל ורינת וקיבלתי. בכל מקרה, אנחנו ביקשנו פעם להקים חברה כלכלית אך נענינו שאין מספיק בשר.

חובב צברי: על אלו פרויקטים?

אריק חדד: חוץ מהשכונה החדשה ביקשנו את אותם הפרויקטים כמו, מרכז ספורט, עקרון 2000 וכדומה. הרעיון של החכ"ל הוא רעיון טוב, הוא רעיון נכון אלא כפי שהסביר חבר המועצה דוד אבו זה תהליך שדורש לצמצם מנגנון אחד ואז חברה כלכלית מחליפה את המועצה ולא להגדיל את המועצה. כפי שאני רואה היום אנחנו לא מצמצמים את המועצה אלא מגדילים את המועצה ולהערכתי, אנחנו נמצא את עצמנו לפני שוקת שבורה וגרעון תקציבי עצום. חכ"ל תביא תקציבים אם תתנהל כמו שצריך וזה ייקח קצת זמן ולפי התוכן של התקנון, החכ"ל מחליפה את מה שעושה המועצה. אני מאמין שנכון להקים חכ"ל בתנאי שמצמצמים בצורה דרסטית את מנגנון המועצה, לא יכול להיות שמנגנון המועצה הולך וגדל ובמקביל תהיה חברה כלכלית. זה פשוט עניין של תפיסה כלכלית.

דוד אבו: אנחנו מצביעים על התקנון ולא על ההקמה.

אריק חדד: אני גם התרשמתי שהתקנון הוא העתק ממקום אחר ולא מותאם לצרכים של המועצה שלנו.

חובב צברי: אתה חושב שצריך להגביל את התקנון?

אריק חדד: אני חושב שצריך להגדיר אסטרטגיה כלכלית. אתה רוצה שחכ"ל תתעסק בהנדסה ובפרויקטים הנדסיים אז לא צריך מהנדס.

דוד אבו: חוץ מביטחון המדינה מכניסים את הכול לתקנון, אבל יש הרבה נושאים שצריך להוסיף לתקנון שרלוונטיים לקריית עקרון.

אריק חדד: אני מעריך כי בהתאם למנגנון שקיים במועצה ובהיקף שלו, חברה כלכלית תוסיף עליו הוצאה עצומה ולא מצודקת וזה יביא אותנו לשוקת שבורה, ככה אני רואה את זה.

חובב צברי: ניקח את זה בחשבון, אין שום מצב שנוכל לוותר על חכ"ל.

קרן שגב: לא אמרנו לוותר, אני רוצה תשובה לשאלה של דוד.

חובב צברי: ברור לחלוטין שעשינו מהפכה בכל התחומים, בנינו שישה גנים מה שאומר שהילדים חזרו הביתה. בנוסף, הבנו שהשגרה והשוטף שואב אותנו ואנחנו רוצים להתרומם, ד"א עלינו מסוציו- אקונומי 5 ל-6 מאחר ואנחנו משקיעים ועובדים. הסוגיה היא פשוטה ואין ברירה אנחנו חייבים להתקדם.

דוד אבו: תתקדם נכון.

חובב צברי: הבירוקרטיה לא מאפשרת לנו לשנות את התקנון.

דוד אבו: אני אומר שצריך להוסיף, לא לשנות.

חובב צברי: בפברואר הייתי אמור לקבל כבר את האישורים, כבר שלחתי את כל המסמכים למשרד הפנים וזה לוקח זמן. בשלב הראשון אנחנו לוקחים מעקרון 2000 דמי ניהול, אבל נצטרך להביא להם הלוואה מסוימת כדי שיכלו להחזיק את עצמם.

דוד אבו: זה חסר בתקנון.

חובב צברי: אנחנו בסוף שומרים על מנהל תקין.

הצבעה:

בעד 8  (חובב צברי, בת החן גזאל, משה לוי, אילן ירימי, ליטל ציפורי לביא, עזרא יעקובי, בצלאל דוד ויובל יעקב)

נגד 3 (דוד אבו, קרן שגב ואריק חדד).

החלטה 12/13

מליאת המועצה מאשרת את תקנון החברה הכלכלית – מצ"ב כנספח א' לפרוטוקול.

  1. מינוי נציג ברשות נחל וניקוז שורק לכיש.

חובב צברי: הנציגה היא מהנדסת המועצה לריסה וקסלר. שאלות?

הצבעה:

אושר פה אחד (חובב צברי, בת החן גזאל, משה לוי, אילן ירימי, ליטל ציפורי לביא, עזרא יעקובי, בצלאל דוד ויובל יעקב, דוד אבו, קרן שגב ואריק חדד).

החלטה 13/13

מליאת המועצה מאשרת את מינוי מהנדסת המועצה הגב' לריסה וקסלר לנציגה ברשות נחל וניקוז שורק לכיש.

  1. מינוי נציג בוועדה המקומית מרחבית לתכנון ובניה "זמורה".

חובב צברי: אני אהיה הנציג בוועדה. שאלות?

דוד אבו: מי מ"מ?

חובב צברי: אין.

הצבעה:

אושר פה אחד (חובב צברי, בת החן גזאל, משה לוי, אילן ירימי, ליטל ציפורי לביא, עזרא יעקובי, בצלאל דוד ויובל יעקב, דוד אבו, קרן שגב ואריק חדד).

החלטה 14/13

מליאת המועצה מאשרת את מינוי ראש המועצה, מר חובב צברי, כנציג המועצה בוועדה המקומית מרחבית לתכנון ובניה "זמורה".

  1. תב"רים:
  • עדכון תב"ר שיפוץ רחוב הלבונה:

חובב צברי: קיבלנו הרשאה ממשרד התחבורה, יש הגדלה של התב"ר מ- 500 אלש"ח ל- 850 אלש"ח. מימון 680 אלש"ח בהרשאה ממשרד התחבורה (80%), 170 אלש"ח מתוך הלוואה הקיימת בסך 500 אלש"ח (20%). יתרת הלוואה בסך 330 אלש"ח תועבר לטובת שיפוץ משרדי החינוך.

דוד אבו: ה-170 זו המצ'ינג?

חובב צברי: נכון.

דוד אבו: האם קיבלנו חשבון סופי של רחוב הלבונה שאנחנו עושים כאלה העברות כספים? או שמחר תגידו ששוב חסר כסף כי הקבלן לא הגיש את החשבון? כשאתה מגדיל/מקטין תב"ר או מעביר כספיים מתב"ר לתב"ר זה רק אחרי שבוצעה העבודה ויש חשבון סופי. היות ואנחנו רוצים להעביר כספים ולא להחזיר את הלוואה, האם הכסף שנשאר אחרי העברה של ה-300 אלש"ח מכסה חשבון סופי של הקבלן?

אלון גרינברג: אין חשבון סופי של הקבלן.

דוד אבו: אז למה אתה מעביר?

אלון גרינברג: מהנדסת המועצה דיווחה כי זה לא יעלה יותר מ-850 אלש"ח.

דוד אבו: אבל כל הזמן יש הגדלות.

אלון גרינברג: זו עמדת המהנדסת.

דוד אבו: זה לא 850 אלש"ח, אתה טועה… אתה מקטין אותו ב- 300, מאיפה אתה מעביר את ה-300? במקום הלוואה?

אלון גרינברג: רשום הגדלת תב"ר מ- 500 אלש"ח ל- 850 אלש"ח – זאת עובדה.

דוד אבו: זו לא עבודה, אלו הנתונים.

אלון גרינברג: לפי ההרשאה וזה רשום, יש מימון 680 אלש"ח ממשרד התחבורה ומהלוואה שקיבלנו בסך 500 אלש"ח, 170 אלש"ח נישאר כמצ'ינג מול ההרשאה של משרד התחבורה. יתרת ההלוואה בסך 330 אלש"ח מועברת לתב"רים אחרים שמיד יידונו.

דוד אבו: למה אמרתי חשבון סופי, כשאתה אומר 850 ומתוכם זה מורכב מהמצ'ינג ומה-680 משרד התחבורה, ואתה רוצה להעביר כספים של משרד התחבורה לשיפוץ מבנה אחר…

אלון גרינברג: מה פתאום, אנחנו לא מעבירים שקל מהכספים של משרד התחבורה לשום מקום אחר.

דוד אבו: אבל זה מה שקורה.

אלון גרינברג: זה לא נכון, איך אתה רואה דברים כאלה? הרחוב הזה עולה 850 אלש"ח, 680 משרד התחבורה ו-170 אנחנו נממן באמצעות הלוואה, אין פה שום דבר אחר.

דוד אבו: אתה לקחת את הכסף הזה לצורך הכנה של הרחוב הזה, 680 אלש"ח וה-170 אלש"ח אתה צריך להראות למשרד התחבורה שזה החשבון הסופי. אני ביקשתי חשבון סופי, כי אני יודע איך משרד התחבורה עובד.

אלון גרינברג: לא ברור מה אתה טוען, הדברים פשוטים – למשרד התחבורה יוגש חשבון הביצוע של עד 850 אלש"ח.

דוד אבו: שזה פלוס המצ'ינג. אז אני שואל האם אתה תכוון את החשבון שיהיה 850 אלש"ח?

אלון גרינברג: אנחנו לא "מכוונים חשבון". אם זה יצא לדוגמה 820 אלש"ח אז נגיש 820 למשרד התחבורה ונודיע שיש יתרה, ואם יצא 860 אלש"ח אז זה לא טוב אבל יהיה הפרש, זה כמו כל תב"ר. בתב"ר מאשרים מסגרת ולא מגישים תב"ר אחרי שיש כבר חשבון סופי, כמו שטענת קודם.

דוד אבו: אם מחר החשבון שם יהיה 500 אלש"ח, אתה לא תקבל את הכסף ממשרד התחבורה?

אלון גרינברג: נכון.

דוד אבו: אני שואל וכבר שאלתי את המהנדסת היום ואני לא מקבל תשובות. האם אני יודע שהרחוב הזה כן יסתיים או לא יסתיים? האם יש חשבון סופי?

אלון גרינברג: אין חשבון סופי.

דוד אבו: חובב, כמה המכרז שם?

חובב צברי: אני לא משאיר כסף שלקחתי להלוואה סתם. כששר התחבורה היה בביקור אצלנו ביקשנו להקדים את ההרשאה של רחוב הלבונה ואמרו לנו שאפשר ושר התחבורה בא לקראתנו והקדים לנו את ההרשאה ועכשיו יש לנו הרשאה גבוהה.

דוד אבו: לקחנו את ההלוואה על סמך זה שנקבל החזר ממשרד התחבורה, זה בדיוק מה שעשינו עם משרד החינוך כדי לממן את אוהל מאיר וכשנקבל את הכסף, אתם תעבירו את זה לתב"ר אחר, לא? אנחנו אמרנו שנחזיר.

אלון גרינברג: ממש לא נכון ולא דומה. בהלוואה של ה-500 אלש"ח לרחוב הלבונה לא הודענו שנחזיר, בנוסף בהיתר כתוב שזה יהיה עבור פיתוח כללי כלומר כל נושא פיתוח ולכן זה לא אותו הדבר כמו במקרה של ההרשאה ממשרד החינוך, בה הודענו במועצה, שההלוואה תיסגר לאחר קבלת הכספים ממשרד החינוך.

דוד אבו: אנחנו מאשרים בדיעבד והרחוב כבר מפותח, תעלה להצבעה.

הצבעה:

בעד 8  (חובב צברי, בת החן גזאל, משה לוי, אילן ירימי, ליטל ציפורי לביא, עזרא יעקובי, בצלאל דוד ויובל יעקב) נגד 3 (דוד אבו, קרן שגב ואריק חדד).

החלטה 15/13

מליאת המועצה מאשרת עדכון תב"ר שיפוץ רחוב הלבונה: הגדלת תב"ר מ- 500 אלש"ח ל- 850 אלש"ח. מקורות מימון: 680 אלש"ח בהרשאה ממשרד התחבורה, 170 אלש"ח מתוך הלוואה קיימת.

  • תב"ר שיפוץ משרדי החינוך (בבניין ההסתדרות):

חובב צברי: סה"כ 300 אלש"ח, מקורות המימון 230 מהלוואה קיימת ו-70 אלש"ח מקרנות.

אריק חדד: זה בשכירות?

חובב צברי: כן. אנחנו משפצים.

אריק חדד: כמה השכירות?

רינת דנון: 5,000 ₪ לחודש + מע"מ.

דוד אבו: למה לא הביאו את הסכם השכירות, אנחנו לא צריכים לאשר אותו?

אלון גרינברג: לא נדרש.

אריק חדד: אתה משפץ מבנה שהוא לא שלך.

דוד אבו: מה התקופה?

רינת דנון: לחמש שנים עם אופציית הארכה למועצה.

הצבעה:

בעד 8  (חובב צברי, בת החן גזאל, משה לוי, אילן ירימי, ליטל ציפורי לביא, עזרא יעקובי, בצלאל דוד ויובל יעקב) נגד 3 (דוד אבו, קרן שגב ואריק חדד).

החלטה 16/13

מליאת המועצה מאשרת תב"ר שיפוץ משרדי החינוך (בבניין ההסתדרות) בסך 300 אלש"ח, מקורות המימון: 230 מהלוואה קיימת ו-70 אלש"ח מקרנות.

  • עדכון תב"ר פיתוח בסמוך לחניון המשאיות:

חובב צברי: גידול מ-600 אלש"ח ל-700 אלש"ח. אחרי 61 שנה הגיע הזמן שתהיה כניסה כמו שצריך…

דוד אבו: אתה עוד הפעם מטעה.

חובב צברי: אנחנו רוצים שתהיה כניסה יפה ליישוב, יש כבר שלט.

קרן שגב: אתה יודע מה דעתי בעניין.

דוד אבו: איך שלט שמשלמים עליו 30 אלש"ח משלמים עליו 150 אלש"ח? אני הייתי במועצה הבוקר כדי לבדוק את הנושא של התב"ר הזה, הייתי אצל המנכ"לית וניסיתי לקבל תשובה מהגזבר והוא לא ידע במה מדובר וכנ"ל לגבי המהנדסת, ככה אתם מתנהלים. אני שאלתי שאלה פשוטה, ברגע שאתה רוצה הגדלה זאת אומרת שיש כבר עלות מסוימת שהיא ידועה ואף אחד לא נותן הסבר. אני לא מבין איפה זה? ליד החניון? על מה זה מוגדר? מה זה כולל? מה הפרויקט בדיוק? אנחנו עושים שני פרויקטים שם? עזוב שבסוף אנחנו גם כאופוזיציה צריכים להיות מריונטות, ובנוסף הגדלת לך את מספר המריונטות ואני שואל שאלה פשוטה..

אילן ירימי: מריונטה שיקרא לעצמו, אני מוחה, הפוסל במומו פוסל..

דוד אבו: אתה מריונטה וחצי, גם ההסכם שלך אומר את זה.

חובב צברי: אתה תדבר יפה לחברי המועצה. אני מעלה להצבעה.

הצבעה:

בעד 8  (חובב צברי, בת החן גזאל, משה לוי, אילן ירימי, ליטל ציפורי לביא, עזרא יעקובי, בצלאל דוד ויובל יעקב) נגד 3 (דוד אבו, קרן שגב ואריק חדד).

החלטה 17/13

מליאת המועצה מאשרת עדכון תב"ר פיתוח בסמוך לחניון משאיות ופארק כלבים, גידול מ-600 אלש"ח ל-700 אלש"ח.

הישיבה ננעלה.
רשמה: רחל סהלו, ע. מנכ"לית

חובב צברי – ראש המועצה
עו"ד רינת דנון – מנכ"לית המועצה

העתקים:

  • חובב צברי – ראש המועצה
  • אלון גרינברג – גזבר המועצה
  • עו"ד יניב מטלס – יועמ"ש המועצה
  • רו"ח איזי בנוזיו – מבקר המועצה