יעדים ומטרות אותם יוביל האגף ברשותי לשנה הקרובה
- השלמת הרצף החינוכי ובנייתו של בי"ס תיכון חדשני שקיבל אישורו של משרד החינוך
- בניית רצף חינוכי בין החינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי.
- תגבור לימודי המתמטיקה והאנגלית.
- הקמה של מרכז לגיל הרך – 12/2022
- טיפוח מצויינות ומיצוי עצמי.
- טיפוח תחושת השייכות לקהילה.
- הארכת יום הלימודים ומתן מענה חברתי לימודי וריגשי
זמני קבלת קהל:
- ימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:30-12:30
- יום רביעי בין השעות 16:00 – 17:30
- למפגש עם מנהלת האגף יש ליצור קשר לתיאום
כתובת: רחוב משה ליבי
דבר מנהלת האגף
החינוך בקריית עקרון הינו ציר משמעותי בהוויה היישובית. התפיסה החינוכית בישוב כוללת בחובה קהילה שלמה אשר שמה לה למטרה את החינוך כערך.
לקדם ולאפשר לכל תלמיד/ה פיתוח ומצוינות אישית ומיצוי יכולות.
השילוב בין החינוך הפורמאלי והחינוך הבלתי פורמאלי הינו פלטפורמה משמעותית וחשובה ובה מעטפת לאיתור חוזקות הילדים ולטיפוח אדם ערכי, רב תרבותי ובעל מגוון יכולות.
אנחנו גאים בעשייה החינוכית הענפה, ולראשונה בתולדות הישוב זכתה קריית עקרון בפרס חינוך מחוזי והומלצה לעלות לוועדת הפרס הארצי.
הציר הארגוני באגף החינוך נותן מענים יישוביים, מגיל המעון ועד לאקדמיה, כאשר יש התייחסות לכל אחד ממאפייני הגיל וראייה כללית ומתכללת של כלל התוכניות המשתלבות בעשייה החינוכית והינן חלק אינטגרלי מהאגף, הספרייה המקומית, קידום נוער והשירות הפסיכולוגי.
השירות הפסיכולוגי
בקריית עקרון הנו שירות פורץ דרך עם הפנים למחר. השירות הנו קהילתי, מקצה לקצה, ומיועד לתלמידים, הורים, צוותי חינוך בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכון כמו גם מתנדבי שנת השירות, מדריכי תנועות הנוער וכן הציבור הנרחב – ליווי כל תושב ותושבת לאורך כל הדרך.
הספרייה הציבורית
שמה לה למטרה להיות בית לפעילות חינוכית, תרבותית וחברתית עבור תושבי קריית עקרון.
מציעה מגוון רחב של שירותים עבור מנויי הספרייה הכוללים את תושבי קריית עקרון והיישובים בסביבה הגיאוגרפית הבוחרים להגיע ולהצטרף למנויי הספרייה, ליהנות משירותים מתקדמים ומגוונים בתחום הספרות, מידע טכנולוגיה ופנאי.
בגיל הרך
הבנה כי ההשקעה בתקופת גיל זה הינה משמעותית לפיתוח אישיותו של הילד ולקידום תהליכי הוגנות ושוויון בחינוך.
תוכניות המפתחות אינטליגנציות מרובות וחושפות את הילדים למגוון רחב של תחומי עניין, לימודי אנגלית, אורח חיים בריא, קיימות ושמירה על הסביבה, תוכנית חלל לגיל הרך.
במהלך השנה שעברה נחנך המרכז לגיל הרך הפועל ברחוב לבונה אשר יתן מענה מגיל לידה ועד גיל 9, אבחון וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי וליווי משפחותיהם.
הפעלתו של מרחב הוליסטי אשר מקדם תפיסה חינוכית לחוסן, תקשורת וחיבור האדם לטבע, ליווי תהליך כניסת מעונות היום לאגף החינוך, פיתוח מקצועי לצוותי החינוך גננות, מטפלות וסייעות.
יסודי
תוכנית העבודה תמשיך ותיתן מענה לבתי הספר לאיתור וחיזוק מצויינות אישית וארגונית. תמיכה בצמצום פערים במקצועות הליבה וחיזוק ייחודיות בתי הספר, קידום תוכניות רב תרבותיות המחזקות את ערך הקהילה. פיתוח מנהיגות מובילה בישוב והטמעת גמישות ניהולית כלכלית ופדגוגית תוך תמיכה במסגרות. פיתוח דמותו של בוגר היסודי לקראת ההשתלבות במערך העל יסודי והקניית מיומנויות המותאמות למאה ה 21.
על יסודי
לרכזת מערך העל יסודי תפקיד חשוב, הפעלתה של תוכנית רצפים לקראת המעבר והשתלבות התלמידים שלנו במערך העל יסודי. חיזוק הקשר עם מערך בתי הספר בעיר רחובות, מענה אישי להורים ולתלמידים בבתי הספר. שילוב מירבי ברחבי הישוב במסגרת מעורבות חברתית.
פתיחתו של מרכז למידה פעיל, שילובם הפעיל במרכז הנוער היישובי ובתוכניות ייחודיות כגון "עמותת יעלים".
הגיל השלישי
הפעלתה של כיתת אזרחים ותיקים וחיזוק הקשר הבין-דורי בתכני העשרה ובפעילויות חברתיות מגוונות. הקשר עם בני הנוער והילדים הינו חלק אינטגרלי מהעשייה החינוכית קהילתית בישוב.
אקדמיה
המשך הפעלת תוכנית ה"הזדמנות השנייה", לימודים לתואר ראשון לבני 30+ במימון מלגה מלאה של מפעל הפיס, מכללת אחווה והרשות המקומית. תוכנית פר"ח חונכות לתלמידים בישוב – תוך השתלבות בתרומה לקהילה.
אביבה וגנר
מנהלת אגף החינוך
פרויקטים מיוחדים בחינוך ביישוב
- מבוגר משמעותי – מעורבות עובדי ומנהלי המועצה בתהליכים להעצמה וצמצום פערים במקצועות הליבה בבתי הספר היסודיים בתיאום עם מנהלות בתי הספר. המפגשים היו בתחום בתי הספר ונועדו לצמצום פערים וחיזוק מיומנויות חברתיות.
- תלמוד תורה "בן מלך" בני יוסף – מעבר למבנה קבע הכולל כיתות לימוד מרווחות מאובזרות וחדרי ספח. מבנה הנותן מענה לחברה החרדית בישוב ללמוד ולהתחנך עפ"י ערכי הדת והמסורת. בניהולו של הרב הרב מתניה דוד.
- מוכנות לכיתה ז' – המעבר לחטיבת הביניים מציב אתגרים לימודיים חברתיים ורגשיים, השנה חידשנו את המוכנות אשר כללה צמצום פערים בתחום המתמטיקה, אנגלית ואסטרטגיות לימודיות. התלמידים חוו מפגש הכנה רגשי עם הפסיכולוגים של השפ"ח. היענות רבה ומשמעותית של התלמידים אשר לקחו חלק בתוכנית.
- מוכנות לכיתה א – סדרת מפגשים לילדים בוגרי גן-חובה לקראת המעבר לבית הספר היסודי. ליווי פדגוגי והכנה מנטאלית לקראת המעבר הכולל היכרות עם המרחב הפיסי של בתי הספר.
- שפ"ח – רופא הכפר – דלת פתוחה, מפגש עם פסיכולוג בשירות הפסיכולוגי ללא תיאום ותיעוד, שיח פתוח לכלל קהילת קריית עקרון להתייעצות בתחומים הרגשיים טיפוליים וחברתיים.
- אישור תוכנית פדגוגית לחטיבה העליונה – השנה בשיתוף משרד החינוך קידום הכרה ואישור התפיסה הפדגוגית לתיכון חדשני בקריית עקרון.
- מרחב הוליסטי – לילדי הגנים בקריית עקרון תארו לכם מקום שבו אפשר פשוט לעצור, להירגע ולפתוח את הלב, מקום בו בינת הלב ובינת השכל מתחברים ומאפשרים דיאלוג ואיזון. מקום בו כל ילד וילדה יוכלו לבחור לחוש, להרגיש, לפעול, לנוע, להקשיב, לדבר, להיות לבד ולהיות ביחד מקום המאפשר רווחה נפשית. זהו מקום שבלב מרכז הוליסטי – מקום לילדים. מקום שמחבר. מקום שמאפשר.
- פתיחת גן ילדים – גן דרור לילדים על הרצף האוטיסטי – מתוך רצון לתת מענה לכלל ילדי הישוב במסגרת היישובית קידמנו ופתחנו גן ילדים יחיד ומיוחד בשיתוף עמותת "צוהר הלב" , גן הנותן מענה חינוכי טיפולי ופדגוגי מקיף ומלא לילדי הישוב.
- מחשב לכל גננת – השנה בשיתוף "קרן אתנה" ציידנו את הגננות בישוב במחשב אישי נייד, כלי עבודה משמעותי בעידן הדיגיטאלי.
- קורס סייעות מחזור 2 – מתוך חשיבות להתמקצעות ופיתוח ההון האנושי העוסק בתחום החינוך פתחנו מחזור שני להכשרת סייעות בישוב. הן סיימו את הקורס בהצלחה רבה ושיתפו בתחושת סיפוק והעשרה.
- מרחבים טיפוליים בבתי הספר – חדר "שלווה" בי"ס בן צבי וחדר מל"א חמ"ד אוהל מאיר, מרחבים המאפשרים תהליכים טיפוליים רגשיים וחברתיים לתלמידים בבית הספר ולעיתים בשיתוף הדרכת הורים.
- מערך תגבור לימודי בבתי הספר – מתוך הבנה כי תקופת הקורונה הביאה עמה פערים לימודיים משמעותיים תגבר אגף החינוך את בתי הספר בשעות תגבור למקצועות הליבה, תגבור אשר איפשר למידה בקבוצות קטנות עפ"י צרכי המערכת לצמצום פערים. צוות אתגר בגני הילדים – פרויקט ייחודי בקריית עקרון שמטרתו מתן טיפול מקיף לילדים בעלי בעיות התנהגות בגן הילדים. הפרויקט כולל שילוב של מנתחת התנהגות, יועצת חינוכית ופסיכולוג. במסגרת הפרויקט כל משפחה שנבחרה מקבלת סל של 30 שעות טיפול הכוללים עבודה עם ההורים, הדרכת צוות הגן ובניית תכנית התערבות אישית.